اعتراض بیش از ۱۰۰ نماینده پارلمان انگلیس به مقاله توهین‌آمیز علیه اسلام

۱۰۷ نماینده پارلمان انگلیس از گروه‌های و احزاب سیاسی مختلف، به صورت مشترک نامه‌ای سرگشاده علیه روزنامه «The Sun» نوشته و اعتراض خود را نسبت به اهانت سرمقاله اخیر این روزنامه به مسلمانان، اعلام کردند.

Copies of The Sun newspaper are seen on a newsstand outside a shop in central London

بیش از ۱۰۰ تن از اعضای پارلمان انگلیس از احزاب و گروه های مختلف سیاسی، نامه سرگشاده‌ای منتشر کرده و طی آن، نسبت به سرمقاله اخیر روزنامه «The Sun» علیه مسلمانان، اعتراض نمودند.

نمایندگان مختلف پارلمان انگلیس از احزاب دموکرات، حزب سبز، لیبرال ها، محافظ کارها و نیز حزب کارگری، به سرمقاله ای که با عنوان «مشکل مسلمانان» اعتراض کرده و حمایت خود را از جامعه مسلمانان بریتانیا اعلام نمودند.

در این سرمقاله با اشاره به برخی اقدامات مجرمانه توسط برخی جوانان مسلمان در انگلیس، مسلمانان را مشکل عمده جامعه این کشور معرفی کرده است.

در بخشی از این نامه آمده است: این اقدام کاملا غلط و خطرناک است و باید آن را محکوم کرد و این بسسیار رقت بار است که در قرن ۲۱ام، مقاله نویسی در یک روزنامه ملی اقدام به استفاده از دایره واژگانی نازی و افراطی علیه یک اقلیت می کند.

در این نامه با اشاره به گسترش اسلام هراسی و نقش رسانه ها غربی در این پرونده، تاکید شد: همگان آگاهند که رسانه های غربی چگونه و از چه منظری اخبار پیرامون مسلمانان و اسلام را منتشر می کند و فضای دشمنی و عداوت را علیه آنان را جامعه رواج می دهند و این امر باعث افزایش اقدامات مجرمانه علیه جمعیت مسلمانان در غرب شده است.

شایان ذکر است این نامه در حالی از سوی نمایندگان پارلمان انگلیس منتشر شد که پیش از این چندین سازمان اسلامی در بریتانیا با همکاری انجمن یهودیان انگلیس اقدام به انتشار نامه و محکومیت علیه اقدام روزنامه «The Sun» کرده بودند.



دیدگاهها بسته شده است.