انفجاری مهیب در چوک بلخی “علی آباد – هزاره تاون” تعدادی کثیری از هموطنان را به خاک کشید

کویته: دو انفجار متوالی در هزاره تاون 28 شهید و بیش از 60 زخمی بر جای گذاشتامشب ۱۳۹۲ / ۴ / ۹ حوالی ساعت ۸ شب،  انفجارِ شدیدی ، علی آباد هزاره تاون، را تکان داد . در این انفجار تعدادی زیادی هوطنان شهید و زخمی شدند.

به گفته شاهدان عینی به احتمال زیاد انفجار در نتیجه عمل انتحاری  صورت گرفته است. طبق نقشه اصلی و همیشگی  تروریست ها ، ابتدا فرد انتخاری هود را نتفجر می کند  پس از آن نا گذیز افراد زیاد برای جمع آوری شهدا جکف شدند اتقجاری بهدی صورت می گیرد . که دقیقا از همین شیئه در این حادثه استفاده شده است

این حادثه در محل بین امام بارگاه علی آّباد و بلخی چوک صورت گرفته است، که باعث تخریب منازل، دوکانها و شیشه های دوکانهای اطراف شده است .

به گفته رسانه ها تعداد شهدا  تا این لحظه ۲۴ تن و زخمی ها به ۶۵  تن می رسند، وزخمی ها به شفاخانه انتقال داده اند. بعلت چراحت شدید زخمی ها احتمال می رود، که تعداد شهدا ها بیشتر شوند. قرار آخرین گزارش  زخمی های که وضعیت صحی شان وخیم اند، به طرف شفاخانه نظامی شهر، سی ایم ایچ انتقال داده شده اند
چوک بلخی ، یکی از شلوغ ترین محل های هزاره تاون است، که بشتر مردم برای خرید روزانه از این محل استفاده می کند در این محل دوکانهای زیادی وجود دارد که مایحتاج مردم را تامین می کند . همچنان لیری های که در دو طرف سرک ایستاد می شوند ، برشلوغی این محل افزوده اند . به همین دلیل در بین شهدا و زخمی ها  تعداد زیادی زن ها و اطفال نیز به چشم می خورد که به همراه بزرگتر ها به این محل آمده بودند .

بعد از حادثه اسفناک چند ماه قبل در سبزی مارکیت ، که در نتیجه آن بیشتر از صد تن شهید شدند، این دومین انفجاری است که هزاره تاون را به خون و خاک می کشد . باوجود اینکه هزاره تاون از انفجار اول ساحه سرخ شمرد می شود رفت آمد ها شدیدا توسط نیروی انتظامی کنترل می گردد با آنهم انفجار سوالهای زیادی را در اذهان مردم ایحاد کرده پاسخ برای آن تا این لحظه نیافته اند .



دیدگاهها بسته شده است.