ای که دستت می رسد ! دستی بگیر

DSC_0189(جامعه) رمضان ازبین ماه های دیگر ازقداست خاصی برخوردار است ماهی که ازنگاه عظمت، کرامت، شرافت وفضیلت ازماه های دیگر برتری داشته وجایگاه ویژه ای نزد خداوند دارد چنانچه دردعای آن نیز می خوانیم:«وهذا شهر عظمته وکرمته وشرفته وفضلته علی الشهور؛ وماه رمضان ماهی است که اورا برماه های دیگر عظمت، کرامت، شرافت وفضیلت دادی».

یکی از برترین کارها درچنین ماهی با عظمت، افطاری دادن ورسیده گی به محرومان است، پیامبر(ص) رحمت نیز درخطبه شعبانیه می فرماید : « تَصَدَّقُوا عَلَی فُقَرَائِکمْ وَ مَسَاکینِکمْ؛ بر فقیران و مسکینان خود صدقه دهید» واین ازبرکات ماه رمضان است که حس همدردی با مستمندان وهم نوعانِ تهی دست، دروجود انسان برانگیخته می شود.

دربعضی روایات این ماه به بهار نیازمندان تعبیرشده بنابراین پیروان آل محمد باید بکوشند تاماه رمضان را بهاری پرطراوت برای فقرا بسازند وبادستگیری ازنیازمندان ومستمندان مرهمی برای دردهای آنان قرار گیرند تا خداوند نیز این نیکی ها را ذخیره قیامت آنان قرار دهد.

براین اساس جامعه امام صادق (ع) همچون سال های گذشته برای شماری ازخانواده های فقیرومستمند مخصوصا خانواده های شهداء، بسته های غذایی برای افطار توزیع نمود (که البته بانی این کار جناب الحاج سیدطاهرمحمودی حفظه الله بوده است)

این روال که در همه سالها باکمک عده ای ازخیّریّن و بامدیریت مسئولین جامعه امام صادق (ع) تعقیب می شود امسال نیز به روز چهارشنبه برابر با نهم ماه رمضان باردیگر این سنت حسنه تفشی قلبِ مستمندان ودردمندان گردید.

ماه رمضان ماهی است که رحمت ومغفرت خداوند به تمامی بنده گانش سرازیر است لذا شخص مومن نیز درتلاش باشد تااین خصلت خدیی را درهمین ماه نسبت به همنوعان خویش به وجود بیاورد آری:

  دلخوش ازآنیم که حج می رویم    غــافـل ازآنـیـم که کـج می رویــم

    کعبــه به دیدار خــدا مـی رویـم    او که همین جاست کجا می رویم

    حـج خدا جز به دل پاک نیــست    شـستن غـــم ازدل غمـناک نیـست

DSC_0116 DSC_0117 DSC_0141 DSC_0174 DSC_0249 DSC_0284 DSC_0289 DSC_0293 DSC_0186DSC_0321



دیدگاهها بسته شده است.