برای خوب زیستن باید گفتار پیغمبر و امامان را سرلوحه زندگی خود قرار داد!.

بسم الله الرحمن الرحیم

برای خوب زیستن باید گفتار پیغمبر و امامان را سرلوحه زندگی خود قرار داد!.

نماز جمعه این هفته، نوزدہم ربیع الاول با حضور گسترده مؤمنین درامام بارگاه کلان (امام بارگاه کلان هزاره) شهرکویته به امامت پرنسپل محترم حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) وامام جمعه شهر کوئته، حجة الاسلام والمسلمین الحاج محمد جمعه اسدی برگزار گردید.

امام جمعه محترم در خطبه ی اول اش، بعد از حمد وسپاس الهی و توصیه مؤمنین و نماز گزاران به تقوای الهی و دوری از معاصی و مبارک بادی ولادت دو نور؛ نور امامت و نور ولایت، حدیث را از پیامبر مکرم اسلام إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ برای مأمومین و نمازگزاران قرائت کرد که مضمون اش این است من “تنها برای تکمیل فضائل اخلاقی مبعوث شده‏ام

در بیان این حدیث چنین فرمود: اسلام دین تکمیل کننده اخلاق است، و آموزش‌هاى اخلاقى این دین از مهم‌ترین آموزش‌هاى اخلاقى تاریخ تعلیم و تربیت بشرى است، و در قرآن کریم، آیاتى اخلاقى و تربیتى آمده است که از معجزات آشکار در معرفت نفس انسانى و توّجه دادن انسان به فضایل است‏. یکی از رموز موفقیت پیامبر اسلام در جذب مشرکان و منافقان سخت دل، همین خلق و خوی مهربانانه ایشان بود به حدی که خداوند؛ بهره‌مندی از این نعمت بزرگ را برای پیامبرش رحمتی از جانب خود می‌داند.

DSC_046734

برای خوب زسیتن باید گفتار پیغمبر و امامان را سرلوحه زندگی خود قرار داد!.

و هر قدم که آن بزرگواران (پیغمبر و امامان) در زندگی خو برداشتند، درسی انسان شدن، درس مسلمان حقیقی شدن، درس با اخلاق شدن، درس چگونه خوب زیستن است.

چنانچه خداوند می فراماید:”به [برکت] رحمت الهى، در برابر آنان (مردم) نرم [و مهربان] شدى! و اگر خشن و سنگدل بودى، از اطراف تو، پراکنده می‌شدند. پس آنها را ببخش و براى آنها آمرزش بطلب! و در کارها، با آنان مشورت کن”.

یکی از نکات بسیار عالی اخلاقی اسلامی ، سلام است. که مستحب است با برخورد به کسی باید سلام کرد و جواب اش واجب!. سلام یعنی اینکه سلامت باشی یعنی اینکه توکاملاً امن هستی یعنی برای شما آرزوی سلامتی میکنم !.  اینجاست که باب سخن و مکالمه بین مردم آغاز می شود.!

 امام جمعه ادامه داد: اگر ما گفتار پیمغبران و ائمه علیهم السلام برا سر لوحه زندگی خود قرار بیدهم، صددرصد زندگی سعاتمندی خواهیم داشت. و اگر نه، وضعیت جوامع فعلی ما از این هم بدتر خواهد شد. برای اینکه اکثر ما ها از تعالیم اصیل اسلامی دور شده و رو به ظواهر کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین الحاج محمد جمعه اسدی درخطبه دوم بعد از حمد و ثناء خداوند و انبیاء واولیاء در رابطه با اوضاع فعلی ممالک اسلامی پرداخت و گفت: واقعاً جای تأسف است که یک کسی که اصلاً مردم اورا مبتلاء به مشکل روانی میخواند (ترامپ)، بیاید مکان مقدس مسلمین را پایتخت برای رژیم غاصب (اسرائیل) قرار بیدهد. ولی متأسفانه مسلمین ذلیلانه به تماشا نشته و مهر سکوت بر لب زداند.

 امام جمعه با زیر انتقاد قرار دادن کسانی که فوج اسلامی در مسئله یمن تشکیل داده بودند، افزود:

پس کجا شد اون نظامیان که در مسئله یمن تشکیل شد؟ کجا شد آن هزاران فوج که برای خاموش کردن صدای عدالت خواهان مردم مظلوم بحرین که مادر ها جوانهایشان را از دست داداند، تشکل دادید؟

آیا این خلاف دستورات پیغبر نیست؟

این بینانیه (مسئله قدس شریف) یعنی حمله بر تمام بلاد اسلامی !. و ضد انسانی و بشری.!

باید مسلمین اقدام به عمل کند و با این تجمع ها ترامپ عبرت نخواهد گرفت باید قطع روابط دپلوماسی با رژیم غاصب و هم پیمانانش کرد تا عبرت باشد.

و معظم له در اخیر افزود:

البته ما اقدام کشور اسلامی خود پاکستان را در قبال رژیم غاصب (اسرائیل) استقبال می کنیم و باید دیگر ممالک اسلامی نیز اقدام عملی بکند!.

20171027_131642

گزارش: رحمت الله ماندگار



دیدگاهها بسته شده است.