تاریخچه آل‌سعود گویای جنایات آنها در حق مسلمانان است

quetta_juma

نمازسیاسی عبادی جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج محمدجمعه اسدی مدیرمسئول حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع) درامام بارگاه ” کلان” شهرکویته  با شرکت مومنین این شهر برگزار گردید .

حجت الاسلام استاد اسدی درآغازخطبه نخست باتوصیه همگان به تقوی اللهی فرمودند: اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوي الله

همه ي عزیزان نمازگزاررا به رعايت تقوا اللهی که اساس اعمال است و مراقبت از رفتار و گفتار و پندار و كردار خويش در همه احوال وپیروی ازشرع وشریعت ودین مقدس اسلام ودوری ازمعاصی دعوت و توصيه مي كنم!

امیدوارم بعد از گزشت یک ماه درضیافت اللهی با اتکاء به تعالیم اسلام، بیش از گذشته شاهد تحکیم وحدت و مودّت و گسترش امنیت وآرامش درمیان مردم این شهروامّت اسلامی باشیم .

حجت الاسلام استاد اسدی با اشاره به پایان یافتن ماه مبارک رمضان فرمودند: ماه رمضان فرصت خوبی برای تزکیه نفس و انجام اعمال خالصانه بود.

لذا نباید لذت درک بندگی و تقرب به خداوند متعال فقط در این سی روز خلاصه شود بلکه انسان باید از آنچه از فضایل کسب کرده درماه‌های بعد و تا ماه رمضان سال آینده از آن استفاده کند وتمام خصوصیات ارزشمند و خوبی هایکه در این ماه به آن عمل کردیم بعدازرمضان هم تداوم پیدا کند وبدانیم که ماندگاری اعمال نیک  ما به استمرار آن است .

استاد : ماه رمضان با برکات وآثار گران‌ بها همچون تقوا و نماز اول وقت و انس با قرآن کریم سپری شد،نتیجه وماحصل این یک ماه عبادت وبندگی وقتی برای ما هویدا میشود که فضای حاکم بر روح و وجود خود را در معنویت حفظ کنیم!

حجة الاسلام استاداسدی درشروع خطبه نخست به روایتی ازمولای متقیان علی(ع) درخصوص «حسن عبادت» اشاره نمود: قال الامام علي : اذا احبَّ اللهُ عبداً اّلْهَمَهُ حُسنَ العبادة . غرر الحكم، ص 198

امام علي ـ عليه السّلام ـ فرمود: زماني كه خداوند بنده اي را دوست داشته باشد، نيكو عبادت كردن را به او الهام مي كند .

بنابراين، عبادت پروردگار، نتيجة معرفت و شوق تقرب به او است؛ همان گونه كه مولا امیرالمومنین علی (عليه السلام) عبادت را لذت محبان معرفى مي کند. همچنين عبادت خدا، هدايت و ايمان و نورمعرفت اللهی را در پى دارد،

از اين روانسان متقی كسى است كه خدا را شناخته، به درجات عاليترمعرفتش شوق دارد، وبه پرستش اومي پردازد، تا رضايتش راجلب كند وتجلى خدا بر خويشتن را شاهد باشد و به فرموده مولا علی (ع) كسى كه محبوب خدا باشد خداوند پرستش نيكو را به او مي آموزد لذا آن حضرت عبادت را، به لحاظ انگیزه ها واهداف عابدان، سه گونه می داند: گروهی، خدا را به شوق بهشت می پرستند، این عبادت بازرگانان وتاجران است، گروهی خدا را از ترس عذابش می پرستند، این عبادت بردگان است، و گروهی خدا را برای سپاسگزاری می پرست، این دسته ازعبادت‌کنندگان عبادت انسان‌های احرار و آزادگان است وچنین عبادتی افضل و بر‌تر از تمام عبادات است.

تا آنجا که میفرماید: خدایاعبادت من بخاطر بهشت نیست، بخاطر فرار از جهنم نیست،عبادتت میکنم چون لایق عبادتی 

خطبه دوم:

حضرت حجة الاسلام استاد اسدی درخطبه دوم نماز عبادی جمعه درسفارش خود وهمگان به رعایت تقوای الهی وپرهیز ازمحرمات ودوری ازغفلت فرمودند: اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله فان خیر الزاد التقوی.

همه مومنین نمازگزار را به تقوی و مراقبت حدود الهی وفرامین ودستورات پیامبرمکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) که باعث نجات است سفارش می کنم!

تقوای الهی یعنی دوری ازگناهان  وترک محرمات  وانجام واجبات، که در سایه آن می ‌توان به سربلندی رسید.

امام جمعه شهر کویته در ادامه به « اهمیت نمازوشناخت انسان» اشاره نموده تصریح کردند: خداوند متعال در قرآنکریم میفرماید: ان الصلاة تنهی عن الفحشاء والمنکر. ترجمه : همانا نماز(انسان را) از فحشا و منکر باز مى‏ دارد .

استاد اسدی : از آيه فوق استفاده مي شود كه نماز انسان را از گناهان زشت باز ميدارد زيرا اگر نمازگزاربه محتواوحقيقت نمازتوجه كند روح تقوا وپرهيزكاري  درقلب او پديدارمي آيد و اين نيروي تقوا مانع بزرگي ازارتكاب گناهان مي شود.

نماز در اسلام به عنوان ستون دين معرفي شده است و معيار قبولي ساير اعمال با نماز است، قطعا در امرونهی اللهی حکمتی است که اوبهتر میداند ولی اگرما آگاه براین امرنیستیم مشکل خودماست، خداوند متعال شراب،زنا،غیبت،تهمت،قتل و…

را حرام قرارداده که درهمه این حرام ها فسادی نهفته است، که متأسفآنه دیگران (غربی ها وغیرمسلمانان) مسیر دوری ازآن را پیش گرفتند ولی جوانان ملت ما درحال فرهنگ سازی ونهادینه کردن آن (حرام) است !

استاد: اصولا محرمات فلسفه ی دارد که مانمیدانیم، لذا اگر رفتن بسوی مسجد وعبادت، روزه گرفتن، مناجات،استفاده ازسفره معنوی اللهی واحیاء شب های قدرو… دروجود ما تغییرات بوجود نیاورد قطعا بدانیم روزه وعبادات کامله انجام ندادیم ! وطبعاً چنین نمازوعبادتی با ارتکاب گناهان کبیره، مانند قتل نفس، خوردن مال ایتام، غیبت و تهمت، و… سازگاری ندارد.

اینجاست که حضرت امام صادق (ع) میفرماید : من احب ان يعلم اقبلت صلاته ام لم تقبل فلينظر هل منعته صلاته من الفحشاء و المنكر فبقدر ما منعته قبلت منه . (بحارالانوار، ج 82، ص 198)

كسى كه دوست دارد بداند آیا نمازش قبول درگاه الهى واقع شده یا نه؟ باید ببیند آیا این نمازاورااززشتى‏ها ومنكرات بازداشته یا نه،به همان مقداركه بازداشته نمازش   پذیرفته است.

استاد اسدی در ادامه تصریح نمودند: تمام عبادت خط منتهی اش به آنجا میرسدکه انسان ازکمال حیوانی به کمال انسانی وخلیفت اللهی واقعی برسد.

اصولاً مسلمانى كه مى‏خواهد نماز یا روزه و یا حج را بجا آورد مراقب است آنچه را موجب بطلان عبادات مى‏گردد انجام ندهد. همین مواظبت یك نوع تمرین تقویت اراده و پرورش استقامت در برابر گناهان است چرا كه مقدارپرهیز ازگناه بستگى به مقدار اراده و استقامت انسان‏ها دارد .

حضرت حجت الاسلام استاد اسدی درپایان سخنانش درخصوص مسایل روزبا اشاره به حمله عربستان سعودی به کشوریمن خاطر نشان کرد: تاریخچه آل سعود گویای جنایات‌های فراوان آنها در حق مسلمانان است و از رژیم غاصب صهیونیستی که به دنبال چپاول منابع اقتصادی جهان اسلام هستند، خطرناک ‌ترند.

استاد اسدی بیان کرد: دست آل سعود در طول تاریخ آغشته به خون صدها هزار مسلمان بوده و رفتارشان برای عقاید اسلامی مخرب است وبدون شک مهد داعش که محصول اندیشه منحط محمد بن عبدالوهاب هستند، در حکومت آل سعود قرار دارد. وی اضافه کرد: مسوول خون افراد بیگناهانی که در یمن بر زمین ریخته می‌شود حتی درماه رمضان بااون مقام وحرمتش، آل سعود است و علت حمله ددمنشانه و وحشیانه آل سعود به یمن تصمیم مردم این کشور برای خروج از زیر سلطه عربستان درسایه سارسکوت مرگبارجامعه جهانی وداعیان حقوق بشراست.

آل سعود همان جنایاتی را انجام می دهد که داعش ، تکفیری ها و طالبان در سرزمین های اسلامی مرتکب می شوند.

استاد حوزه در اخیر بامحکومیت جنایات خصمانه آل سعود، واشاره به سکوت سازمانهای بین المللی در برابر جنایات عربستان در یمن تصریح نمودند : سازمانهای بین المللی فقط تماشاگر این جنایتها هستند و اقدامی نمی کنند ودرهاله این سکوت مرگبار آل سعود برای رضایت رژیم منحوس صهیونیستی و با چراغ سبز آمریکا، مردم مظلوم و بی گناه یمن را می کشند، مدارس را ویران و به مراکز آموزشی حمله می کنند وسکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایات خیانت بزرگیست وتاریخ این سکوت ننگین داعیان حقوق بشرومجامع بین المللی را به دست فراموشی نخواهند سپرد!

 

 



دیدگاهها بسته شده است.