جامعه: کانفرانس تحت عنوان پیغام سیرت نبی برای امت برگزار شد.

جامعه:جشن میلاد سرور کونین خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی پیامبر نور و رحمت و نیز ولادت با سعادت ششمین پیشواء جهان تشیع حضرت امام صادق علیه السلام در 17 ربیع الاول و بعنوان هفته وحدت از سوی اداره امور اسلامی بلوچستان در سرینا هوتل برگزار شد. گر چه این برنامه تحت عنوان هفته وحدت هر سال برگزار میگردید اما امسال با در نظر گرفتن اوضاع و شرایط و تشدید نا امنی و وحشت و ترور بناء شد که سمینار تحت عنوان “پیام سیرت نبی برای امت اسلامی” در یکی از هوتل های مهم مرکز شهر برگزار شود. که بحمد الله این توفیق حاصل شد که با اهتمام و کوشش مسئولین اداره امور اسلامی این سمینار برگزار شد و وزیر اعلی (سروزیر) بلوچستان جناب دکتر عبد المالک بلوچ بعنوان مهمان خصوصی (ویژه) در سمینار شرکت کرد. در این سمینار از علماء سر شناس شیعه و سنی دعوت بعمل آمد که اکثر آنها شرکت نمودند.

جناب وزیر اعلی دکتر عبد المالک بلوچ در سخنانش  در کانفرانس از تمام بزرگان قبائل و علماء  در خواست کرد که در برقراری امنیت با او همکاری کنند. ایشان افزود که حکومت جدیددر برقراری امنیت در ایالت بلوچستان تا حدی کامیاب شده  است و وقت بشتر می خواهد تا امنیت و آرامش در این ایالت کاملا برقرار گردد.

علاوه بر وزیر اعلی، حجت السلام و المسلمین حاج آقای اسدی، سرکونسل جمهوری اسلامی ایران آقای یحیوی، یاسمین لهری،داکتر عطاء الرحمان ،قاری عبدالرحمان، صلاح الدین مینگل،صاحبزاده حبیب الله چشتی مودودی و دیگر علماء در باره موضوع داده شده صحبت کردند.

اداره  امور اسلامی 20 سال پیش برای ایجاد وحدت و همفکری و تبادل افکار بین مکاتب فکر مخصوصا شیعه و سنی بوجود آمد و تا کنون کارهای مفید و سازنده در رابطه باتحاد و هماهنگی انجام داده است. چنانچه قبل از پانزده سال هفته وحدت را یک هفته در مساجد شیعه و سنی برنامه اجراء میکردند. فعلا اعضائ مهم و فعال این اداره عبارتند از مدیر جامعه امام صادق جناب حجت السلام و المسلمین حاج اقای اسدی، حافظ حسین احمد سکریتر اطلاعات و نشریات و دکتر عطا, الرحمن.

عکس های از حاشیه این کانفرانس


دیدگاهها بسته شده است.