حجت الاسلام والمسلمین الحاج اسدی: پیام عاشورا وحدت آفرین بوده، و منحصر به یک قوم ومذهب خاص نبوده ونیست

إنّ الحسين مصباح الهدى وسفينة النجاه

Julose Ashurah Quetta (1)

کویته (جامعه): عاشورا نه تنها یک روز، بلکه یک مکتب است؛ مکتبی که درآن درسِ وفا داری، ایثار و از خود گذشتگی در راهی بقای دین وقرآن، اصلاح امت پیامبر(ص)، بر پای امربمعروف و نهی از منکر، نرفتن زیری بار ظالمانِ همچون یزید و ابن زیاد، مرگ سرخ را ترجیح دادن از زندگی در خاری وزلت و پستی، خلاصه:  یک انقلاب و نهضتی است که برای تمام انسانهای آزادی خواه وعدالت طلب واقعی؛ درس این را داد که هیچ گاهی دست بیعت وهمکاری با ظالمان زمان خود را ندهند.

نهضت که با مدیریت و رهبری همچون سالارشهیدان حسین ابن علی (ع) آغاز و با صبر وتحملی زینبی و سجادی (علیهما السلام) ادامه یافت وتا به امروز بلکه تا قیامت صدای «هیهات من الذلة» سرور آزادگان و یاران با وفایش، تنین انداز خواهد بود و همه ساله در گوشه  گوشه ای دنیا، نه تنها پیروان مکتبی جعفری بلکه تمام انسان های آزاده وخواهان عدالت، از این قیام یادی می نمایند ویک باردیگر پیام ابا عبدالله (ع) را بگوش نسلهای جدیدش می رساند.

Julose Ashurah Quetta (3)

حضرت امام حسین (ع) چنانچکه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) فرموده اند؛ چراغ هدایت و کشتی نجات برای انسان های هستند که فرهنگ عاشورا را الگو ونمونه ای خودش قرار می دهند واز آن درس فداکاری، وفا، عشق به خداوند، آزاد زیستن، عدالت خواهی، و نرفتن زیر بار ستم وظلم را آموخته اند. قال النبـيّ صلّى الله عليه وآله: «والذى بعثنـي بالحقّ نبيّاً، إنّ الحسين بن علي في السماوات أعظم مما هو في الأرض، واسمه مكتوب عن يمين العرش: إنّ الحسين مصباح الهدى وسفينة النجاة.» (مدينة المعاجز، للبحراني: ج2، ص327 رقم 116)

در کویته نیز از روزی عاشورای حسینی ویارانش  همه ساله، یاد بود و تجدید میثاق با فرهنگ عاشورا و شهیدان در آن روز صورت می گیرد واز تمام اقشار جامعه، پیر وجوان، کودکان، به عشق امام آزاده گان ویارانش دسته های سینه زنی وعزاداری بیرون می کنند ویادی شهیدان عاشورا ی سال( 61 هجری قمری) را دوباره زنده می سازند.

امسال نیز از عاشورای حسینی (ع) با شرکت هزاران نفراز عاشقان امامِ آزاده گان، سرور شهیدان مظهر حق و عدالت، حسین بن علی (ع) و یاران با وفایش، بشمول علما وبرادران اهل سنت، در جلوس ودسته های سینه زنی، از عاشورا و  عاشورا سازان تجلیل و بزرگداشت صورت گرفت.

دسته های سینه زنی از هر امام بارگاه، اول صبح ساعت (9) از بروری ومری آباد و علمدار رود؛ یک دست وبا خواندن نوحه و لبیک گویان بطرف بازار حرکت نموده وبا اقامه ای نماز ظهردر میزان چوک، و گوش دادن به سخنانی سخنرانان وملبغین پیام عاشورا، بطرف لیاقت بازار و از آنجا هم دوباره برگشت به علمدار رود، آمدند.

Julose Ashurah Quetta (2)

حجت الاسلام والمسلمین الحاج استاد اسدی؛ مدیر جامعه امام صادق و امام جمعه ای کویته: یکی از سخنرانان دیروز (عاشورا) بود، ایشان در ضمن سخنانش به هدف و مقصد امام حسین (ع) که از مدینه بطرف کوفه وشام حرکت نمودن وتا به سر زمین بنام کربلا رسید، اشاره کرده افزود: هدف از قیام ونهضت حسینی از ابتداء حرکت سرور و سالارشهیدان، معلوم ومشخص بوده و خود آنحضرت بیان نموده است، «إني لم أخرج أشراً ولا بطراً ولا ظالماً ولا مفسداً انما خرجت لطلب الاصلاح في امة جدي…..» که تمام اهداف و مقصد اباعبدالله در این گفتارش معلوم و روشن گردیده اند.

پیام عاشورا برای تمام انسانهای آزاد و عدالت خواه در جهان یکسان بوده ومنحصر به یک قوم ومذهب وملت نبوده ونیست، بلکه مکتب عاشورا یک مکتب انسان سازواقعی بوده ودرس آزاد زیستن به معنای حقیقی آنرا برای جهانیان می آموزند.

Julose Ashurah Quetta (4)

ایشان همچنان افزود: چنانچه پیام عاشورا وحدت آفرین بوده، و منحصر به یک قوم ومذهب خاص نبوده ونیست، وظیفه ای علماء، روشنفکران، و سران اقوام هستند که باید در راستای بر پایی اتحاد وهمدلی میان مسلمانان قدم های مثبت را بر دارند ونگذارند که دشمنان دین وملت مسلمان، میان سنی و شیعه؛ نفاق افگنی وشکاف بیندازند.

شرکت علماء وبرادران اهل سنت در مراسم جلوس وعزاداری عاشورا، امروز نشانگر این است که هیچ گاه نمی توانند دشمنان خونخوار انسانیت، به نام شیعه وسنی، میانه ای برادری وهمبستگی مان را از بین برده وتخم فتنه را بیکارند.

آنهای که می خواهند فرهنگ عاشورا را نابود ساخته و صدای عاشورائیان را خفه سازند! بدانند که این خواب و خیال را به گور خواهد برد، چنانچه یزید و دار دسته اش بردند.!

قتل عام کردن انسان های بی گناه، چه «سنی و یا شیعه» بنام دین ومذهب، کاری دشمنان انسانیت بوده وصرفا بخاطر نداشتن چشم دیدن اتحاد میان شیعه وسنی؛ آله ای دست دشمنان دین و آئین اسلامی، قرار گرفته وآب در آسیابی دشمن میریزند. ولی این را بدانند که هیچ گاهی با این کارهای غیر بشری اش کامیاب و پیروز نشده بلکه برای همیشه شرمنده ونابود خواهد شد.

Julose Ashurah Quetta (6)

همچنان از همکاری دولت و نیروهای امنیتی، که بطوری شبانه روزی از مجالس عزا داری و سوگواری سرور آزاده گان حسین ابن علی (ع) در گوشه گوشه ای پاکستان اخصا کویته بلوچستان، امنیت را برای مردم فراهم کردن و جان خود را سپری ملت قرار دادند تشکر و قدر دانی نموده و با خانواده ای شهدای که در جیکب آباد سند و چلگری  ابراز همدردی و تسلیت کردند.

Julose Ashurah Quetta (7)



دیدگاهها بسته شده است.