دو ماه تطهیر برای یک ماه مهمانی!/ برگزاری نماز جمعه این هفته

32231607_2136985009910673_7685775638967353344_n

دو ماه تطهیر برای یک ماه مهمانی!/ برگزاری نماز جمعه این هفته

نماز جمعه این هفته با شرکت پرشکوه مؤمنین و به امامت حجة الاسلام و المسلمین الحاج استاد اسدی مدیر حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع)  و اما م جمعه شهر کوئته  در امام (بارگاه هزاره کلان) برگزار شد.

 خطیب جمعه محترم شهر کویته بلوچستان، در خطبه اول نمازخود  در ضمن سفارش نماز گزاران وخود به تقوای الهی و پرهیز نمودن از معاصی،به قرآئت آیه82 سوره طه به این مضمون قرآئت کرد: “وَإِنِّي لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَىٰ “

استاد گرامی به تفسیر آیه اینچنین پرداخت و فرمود:

آيه شريفه چهار مقام ترقيات و سير كمال انسانى را بيان میفرمايد:

1- توبه كه برگشت از كفر و نافرمانى است.

از نشانه‌هاى رحمت و لطف وسيع الهى، نعمت توبه و پذيرش توبه از سوى خداوند است، توبه به معنى ترك گناه، بازگشت به سوى خدا و عذرخواهى در پيشگاه خداوند است.

توبه همچون بيرون آوردن لباس چركين از بدن و پوشيدن لباس پاك و تميز است. توبه همچون شستشوى بدن آلوده و عطر زدن است.

نه تنها به زبان توبه کند بلکه با تمام وجود قلبا و لسانا باز گشت به خدا کند و و از هرچه کرده دوری کند.

 2- ايمان كه عبارت است از ثبات در معتقدات قلبى و اصول ديانتى.

نشانه ایمان آن است که انسان به آنچه که باید بداند آگاه باشد، و آنچه را که گفتنی است بگوید و آنچه را انجام دادنی است عمل نموده، و از آنچه که احتراز از آن لازم است پرهیز کرده و دوری جوید. این‌ها که گفتیم «عمل صالح» نام دارد که لازمه ی ایمان و قابل افزایش و کاهش، می‌باشد۔

32267467_2136985079910666_1910086129646829568_n

 3- اعمال جوارحى، يعنى بجا آوردن واجبات الهى و فرامين حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله.

بعد از توبه و ایمان داشتن به خدا باید به مرحله سوم پرداخت که انجام دادن اعمال صالح میباشند! عمل نیک و بد شما حتی به مقدار اندک هم که باشد حساب می شود و پاداش خیر یا شر اش به انسان بر میگردد. چنانچه خداوند در قرآن کریم فرموده است

(فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ * وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ)  پس هر که هموزن ذرّه‏اى نیکى کند [نتیجه‏] آن را خواهد دیدو هر که هموزن ذرّه‏اى بدى کند [نتیجه‏] آن را خواهد دید.

 4-سپس دنبال هدایت راه بروید.

به طريق خاصه و عامه روايت شده كه مراد «ثُمَّ اهْتَدى‌» ولايت اهل بيت عليهم السلام است، چنانچه عياشى در تفسير خود، و حاكم ابو القاسم حسكانى به اسناد خود از امام محمد باقر عليه السلام روايت نموده در تفسير اين آيه فرمود: ثمّ اهتدى الى ولايتنا اهل البيت فو اللّه لو انّ رجلا عبد اللّه عمره ما بين الرّكن‌و المقام ثمّ مات و لم يجى‌ء بولايتنا لأكبّه اللّه فى النّار على وجهه‌ «1».

پس هدايت يافت به دوستى ما اهل بيت، پس به خدا قسم اگر مردى در مدت عمر خود عبادت كند خداى تعالى را در ميان ركن و مقام، بعد بميرد در حالى كه نيايد به ولايت ما اهل بيت، خداى تعالى او را بروى در آتش جهنم اندازد.

خطبه دوم:

معظم له در خطبه دوم به اهمیت ماه رمضان پرداخت و حدیث از پیمبر مکرم اسلام بدین مضمون نقل کرد و فرمود: “أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ”. پیغمبر در همچین جمعه یعنی جمعه آخرین ماه شعبان به مردم فرمود: (ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است. ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست.) ماه شعبان گذشت حالا هر یک از ما از خودمان حساب بیکشیم سوال کنیم، که آیا آمادگی برای ماه رمضان گرفته ایم یا نه برای اینکه در واقع ماه رجب و ماه شعبان ماه تنزیه و پاکی از هر گونه گناه و معصیت است ماه زدودن زنگ گناه از قلب ها است ماه آمادگی برای مهمان شدن سر سفره خداوند است. در این ماه باید لباس نو برتن کرد تا میزبان خوشش بیاید. یعنی دو ماه برای تطهیر شدن و یک ماه برای مهمانی واقعا میزبان طاهر و رحیم و مهربان داریم. نباید این ماه به این عظمت را از دست داد! و اما جهان اسلام من واقعا متاسفم از آنهایی که خودشانرا روشن فکر قلمداد میکنند و وقتی که از استکبار و خائن بودن آمریکا و اسرائل وهم دستانشان بحث بکنید شدیداً برخورد کرده و به دفاع می پردازند در حالیکه برای چندمین بار است که چهره واقعی سیاست آمریکا و اسرائیل برملا میشوند. یعنی، انها در مسئله مسلمانان صادق نیستند و همیشه سؤء استفاده کرده و میکنند! مورد آخرش همین مسئله برجام و مسئله هسته ای جمهوری اسلامی ایران می باشد که آمریکا با کمال بی شرمی لغو کرد. اینها نتایج شکست استکبار در بعضی کشورهای اسلامی است. اگرچه مردم مظلوم یمن وفلسطین، بحرین سوریه و خیلی جاهای دیگر تحت حملات دهشت افگنانه این خائنین هستند چه بطور مستقیم یا غیر مستقسم. و اما پیروزی که نصیب حزب الله لبنان شد واقعا افتخاری است برای تمام مسلمین عالم و سیلی است محکم به دهان جهان استکبار و جیره خواران شان. و ما از صمیم قلب برای دبیرکل حزب الله لبنان تبریک عرض میداریم. و دراخیر امام جمعه کوئته از تشریف آوری آرمی چیف در کوئته و وملاقات ایشان با خانواده شهداء قدر دانی کرده و از ایشان سپاس گزار کر



دیدگاهها بسته شده است.