قربانی گرفتن دشمنان خون خوارانسانیت همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان در کویته

پیکری مطهروپاک شش تن از شهدای عزیز، شام گاهی دیروز هزاره تاون بروری، امروز ساعت 10:00 صبح بوقت محلی با تشیع صدها نفر از مردم مظلوم وبی دفاع هزاره، و ادای نماز جنازه توسط مدیرمحترم جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه شهر کویته جناب حجة الاسلام الحاج استاد اسدی، نزدیک ساعت دوازده ظهر در قبرستان هزاره تاون واقع در بروری بخاک سپرده شد.

قربانی گرفتن دشمنان خون خواری انسانیت همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان، شامگاهی شب یکشنبه در اثر انفجار بمب که توسط یک تروریستی تقریبا شانزده، هفده ساله در سه راهی علی آباد واقع در هزاره تاون بروری، رخ داد، (6) شش تن از جمله یک زن و یک دختر خورد سال شهید و (26)  بیست شش تن دیگر زخمی شدند.

این حادثه درست در زمان واقع شدن، که مردم آمادگی برای رسیدن عید قربان می گرفتن، تا شاید حد اقل عید قربان را با دل خوش و لبهای پراز خنده بهم دیگر تبریک گفته و ازعید قربان که در حقیقت عیدی قربانی کردن هواهای نفسانی وشیطانی می باشد تجلیل نمایند.

ولی متأسفانه که دشمن قسم خورده ای انسانیت بنام (جیش الاسلام) این بار نیز مثل عید فطر امسال، نگذاشتن که مردم عیدش را با آرامی و خوشی سپری نمایند.

در عید فطر امسال نیز دو تن از جوانان ما را در راه برگشت از بروری بطرف خانه شان در مری آباد هدف قرار دادن.

در حین تدفین پیکر شهداء، چند تن از سران و رؤسای قوم صحبتی داشتند با مردم، از جمله حجة الاسلام الحاج استاد اسدی مدیرمحترم جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه شهرکویته، در ضمن تسلیت وابراز همدردی با خانواده ای شهداء و زخمی های حادثه ای دیشب، این حمله ای نا جوان مردانه ای دشمنان انسانیت را محکوم نموده واز مردم خواستند که اتفاق، اتحاد، برادری و همدلی خود را حفظ نموده، بار دیگر برای دفاع از شهر و خانه ای خودها در کنار پولیس (إف سی) باید که خود مردم، امنیت خود را بعهده بیگرند، تا که دشمن دیگر نتوانند از بد نیتی و از هم پاشیدگی قوم ما بنفع خود بهره گیری نماید.

همچنان جناب حاجی قیوم چنگیزی رئیس هزاره جرگه، لیاقت علی هزاره، در ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان و زخمی های سانحه ای شامگاهی دیشب، و چند تن دیگر، این حادثه را محکوم نموده و مردم را دعوت به اتحاد و همبستگی نموده تأکید کرد، که دشمن از تفرقه های بین قومی ما سوء استفاده نموده و این گونه حملات را، راه اندازی می نمایند.

اگر مردم ما یک دست و یک پارچه، دست بدست هم حرکت نمایند، هیچ گاهی نه دولت و نه گروه های تند رو و تکفیری مردم ما را هدف مقاصید شوم خود شان نخواهد توانیست.

آنان همچنان اشاره کردند که در حادثه های قبل که در علمدار رود رخ داده بودند مردم همه یک صدا  حرکت نمودند نتیجه اش را دیدید که تمام اقوام به حمایت از مردم ما به پا خواستند و خواستار امنیت و حفظ جان مردم وقوم ما شدند، ولی متأسفانه این اتحاد چندان دوام نداشت، این بار نیز با غفلت نمودن مردم، حکومت نیز غافل، ویا هم بدون توجه شدند نسبت به امنیت مردم ما، در سطح شهر کویته و همچنان راه های نشست و برخواست مردم ما بطرف کشورهای همسایه.

تا زمانیکه همه با هم یک صدا ویک دست حرکت نکنیم هیچگاهی کسی توجه به حق و حقوق ما نخواهد داشت.

حاجی قیوم چنگیزی در ضمن سخنانش اشاره کردن، تنها راه اتحاد ما در این هست که باید همدیگر را قبول نموده و نسبت بهم دیگر خود مهربان باشیم.

تا زمانیکه همدیگر پذیری در بین ما بوجود نیامده دست به وحدت و اتحاد پیدا نخواهیم کرد، که متأسفانه خیلی های از ما هستیم که همدیگررا قبول نداریم.

نویسنده: علی یوسفی

 



دیدگاهها بسته شده است.