142 نفر بشمول 132 کودک به خاک و خون کشیده شد

جامعه: حمله تروریست‌ها بر مکتب ارتش در شهر پیشاور پاکستان 142 نفر شهید برجای گذاشت که سن 132 تن از قربانیان این حادثه از 9 تا 16 سال می‌باشند. مدیر و 9 معلم زن نیز در جمع قربانیان می‌باشند.

آخرین روزهای درسی این مکتب بود. صنف نهم و دهم در حال برگزاری جشن فراغت صنف دهم بودند و گروهی دیگر در سالن ورزش تمرین و آمادگی برای برگزاری روز ورزش آخر سال را می‌گرفتند. صنف‌های پایین در کلاس‌های درس مشغول یادگیری و تدریس بودند که صدای شلیک به گوش می‌رسد. بچه‌ها درها را از درون می‌بندند. دیری نمی‌گذرد که هفت تروریست درها را یکی‌یکی می‌شکنند و داخل کلاس درس می‌شوند. شروع به تیراندازی می‌نمایند بچه‌ها زیر کرسی، پشت میز پناه می‌گیرند.

 یکی از شاگردان به خبرنگاران گفت که با شنیدن آواز شلیک ما دروازه را بستیم. یکی از تروریست‌ها دروازه را شکست و داخل کلاس شد و شروع به تیراندازی کرد. من خود را در کنار جنازه دوستم انداختم و باآنکه مرمی به پایم اصابت کرده بود توانستم جلو آواز و فغانم را بگیرم و خود را مرده وانمود نمایم.

بعضی از شاگردان برای حفاظت جانشان در روشن دان، داخل دست‌شوی و زیر سامان خودشان را پنهان کرده بودند که شب ارتش آن‌ها را از داخل مکتب بیرون نمودند.

طبق گزارش ارتش،تروریست‌ها از دیوار پشت سر این مکتب داخل شده و محافظین این مکتب را به ضرب گلوله شهید می‌نمایند. تروریست‌ها با خود مواد انفجاری و برای چند روز مواد خوراکی نیز آورده بودند. مختلف جاهای مکتب بم گزاری شده بود که این باعث شد بعد از گذشت 8 عملیات خاتمه یابد. تروریست‌ها به زبان عربی  با یکدیگر حرف می‌زدند.

جنرال راحیل شریف رئیس ارتش یورش تروریست‌ها را حمله به قلب ملت پاکستان خواند و گفته است که تروریست‌ها را تا بیرون مرز دنبال خواهد کرد.

نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان سه روز عزای عمومی اعلان نمود و گفته است که تلافی هر قطره خون شاگردان را خواهد گرفت.

طالبان پاکستانی گفته است که بچه‌های کوچک را به خاطر اشتراک پدرانشان در جنگ با طالبان موردحمله قرارداده است.



دیدگاهها بسته شده است.