ماه رمضان،بهار قرآن است.

بهار-قرآن

 

سلام دوستان عزيز، خداي مهربان را شاکريم که توفيق حضور در اين ميهماني بزرگ را به ما کرامت فرمود. همانطور که قبلا متذکر شدم تصميم بنده براین است که براي قدرداني بيشتر از اين لطف الهي هر روز يک امتياز (ویژگی) و يک برنامه از ماه خدا را خدمت دوستان عزیزم یاد آور شوم

امتياز دوم : ماه نزول قرآن
از امتيازات اين ماه باعظمت، نازل شدن قرآن کريم در اين ماه و در شب قدر است. در آيه 185 سوره بقره مي خوانيم: «ماه رمضان، ماهي که قرآن، براي راهنمايي مردم و نشانه هاي هدايت و فرق ميان حق و باطل در آن نازل شده است…» آيه 185 سوره بقره
و نکته جالب توجه اين است که از روايتي در کتاب شريف کافي (ج2، ص629) استفاده مي شود که نه تنها قرآن بلکه کتابهاي آسماني ديگر همچون، تورات، انجيل و زبول نيز در اين ماه نازل شده است. پس اين ماه مال نزول وحي الهي است.

برنامه دوم : کثرت تلاوت قرآن
از آنجا که ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، تلاوت قرآن در اين ماه بسيار سفارش شده است و در کلمات نوراني معصومين عليهم السلام با تعابير متفاوت تشويق شده ايم که در اين ماه هر چه مي توانيم قرآن تلاوت نماييم.
پيامبر اکرم (ص) فرمودند: در ماه رمضان بسيار قرآن تلاوت کنيد. همچنين مي فرمايند: هرکس در اين ماه يک آيه از قرآن تلاوت نمايد پاداش کسي را دارد که در ماه هاي ديگر قرآن را ختم نموده است.
امام باقر (ع) نيز مي فرمايند: هرچيزي بهاري دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.

روايتي زيبا :
شخصي مي گويد به امام کاظم عليه السلام گفتم: من در ماه مبارک رمضان چند ختم قرآن انجام مي دهم و در پايان ماه آن تلاوت ها را به پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله، حضرت زهرا و امامان عليهم السلام) هديه نموده و ثواب آن را براي ايشان قرار مي دهم. پاداش من چيست؟
حضرت فرمودند: پاداش تو اين است که در قيامت هم نشين آنان خواهي بود.
آن شخص با تعجب پرسيد: الله اکبر، واقعا چنين پاداشي براي من هست؟
حضرت سه بار فرمودند: آري (بحار الانوار، ج98، ص5)

التماس دعا
حاجی علی رامیز



دیدگاهها بسته شده است.