رمضان، فرصت دوباره !

1358739-4682-b

 

همانطور که قبلاً اشاره کردم ماه رمضان امتيازات فراواني دارد و برنامه هاي مختلفي در آن وجود دارد که اگر غافل شويم، از برکات و ثواب آن محروم مي شويم پس هر روز با يادآوري امتيازات و برنامه ها، به موفقيت خود کمک مي کنيم.

امتياز چهارم : خوب شدن در اين ماه آسان است.
از آنجا که فضاي ماه مبارک رمضان نوراني و پربرکت است، مردم روزه دار هستند و معنويت حاکم بر اين ماه است، کنار گذاشتن اخلاق ناپسند و ترک گناه و پرهيز از حرام بسيار آسان تر از زمان هاي ديگر است. امام سجاد(ع) در دعاي وداع با ماه مبارک رمضان آنجا که با تعبيرات مختلف به اين ماه سلام
مي دهند مي فرمايند: «سلام بر تو اي همراه و هم نشيني که پيمودن راه هاي نيکي در تو آسان بود».
بنابراين چه زماني بهتر از ماه مبارک رمضان براي تحول، تصميمات خوب و کنار گذاشتن بدي ها؟

برنامه چهارم : احترام به بزرگ ترها
از توصيه هاي پيامبر عزيز و مهربان ما در ماه مبارک رمضان اين جمله است که فرمودند: «وَقِّروا کِبارَکُم» «بزرگ ترها را احترام کنيد و جايگاه آن ها را بزرگ بشماريد». نکته جالب اين است که در اين فرمايش حضرت، بزرگ تر بودن خود يک عامل محترم بودن است.

چه زيباست در يک خانواده، يک فاميل، يک محل و يک کشور همه و همه به بزرگ ترها احترام بگذارند، با آنان مودبانه سخن بگويند، به آنان خدمت کنند و حرمت ايشان را پاس بدارند و البته به قول قديمي ها «آسياب به نوبت»، يعني کوچک ترها هم باز بزرگ تر مي شوند و همين سفارش نسبت به آنان هم مي شود. بديهي است اين ادب در ماه مبارک رمضان تمرين مي شود و در همه سال بايد رعايت شود و آخرين سخن اينکه احترام و خدمت به بزرگ ترها که پاداش الهي و دعاي بزرگ ترها را در پي دارد سرمايه اي ارزشمند براي جوانان و نوجوانان خواهد بود که به برکت آن عمري مفيد و سالم خواهند داشت.

التماس دعا
حاجی علی رامیز



دیدگاهها بسته شده است.