حادثه مکه عطف به بی کفایتی های مستمرآل سعود در اداره حرمین است!

  1. quetta_juma

    نمازباشکوه جمعه این هفته به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد جمعه اسدی مدیرمسئول حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع) درامام بارگاه ” کلان” شهرکویته برگزار گردید.

  2. حجت الاسلام محمد جمعه اسدی در آغاز خطبه نخست  به حمد و ثنای الهی پرداخت و خود و نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی دعوت نموده فرمودند: اوصيكم و نفسي بتقوي الله

    همه مومنین ونمازگزاران عزیز را به رعايت تقوا اللهی که اساس کرامت، ریشه شرافت، و خمیرمایه سعادت، وکلید خیر دنیا و آخرت است و مراقبت از رفتار و گفتار و پندار و كردار خويش در همه احوال وپیروی ازشرع وشریعت ودین مقدس اسلام ودستورات پیامبراکرم(ص) وائمه اطهار(ع)دعوت وتوصيه مي كنم!

    حجت الاسلام استاداسدی درشروع خطبه نخست به روایتی ازامام حسین(ع) درخصوص « اهمیت تقوی » اشاره نمود که میفرماید:

    التَّقوى بابُ كُلّ تَوبَة و رَأسُ كُلِّ حِكمَة و شَرَفُ كُلِّ عَمَل  بحارالأنوار، ج 75

    تقوا باب هرتوبه و سرآمد هر حكمت و مايه شرافت هر كارى است

    استاد حوزه در ادامه تصریح نمودند: این همه سفارش که از ناحیه معصومین (ع) در رابطه با تقوا شده، مسئولیت ما را در برابر اوامراللهی سنگین ترمی کند.  اگر حُسن عاقبت می خواهیم، تقوی، اگر رضایت پروردگارمی خواهیم، تقوا، اگر بهشت برین اللهی میخواهیم، تقوا، این چه گوهر گرانبهایی است که این همه مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است؟

    حجت الاسلام اسدی: تقوا، موهبتي است اللهي كه ازسوي خداي متعال در سرشت همه انسانها به وديعه گذاشته شده است، كه انسان را از گناه و نافرماني خداوند متعال باز مي ‌دارد و بر طاعت و بندگي او بر مي‌ انگيزد، وقطعا وقتی بنده با همه زندگی اش به سوی خداوند جهت دار شود خداوند نیز همه فاصله ها را بر می دارد.

    و بر همين اساس است كه امام حسن (ع) تقوا را به عنوان معياري براي سنجش اتصال وبازگشت انسان به خدای منۤان برشمرده اند (التقوی باب کل التوبه …) تاآنجا که انسان صلاحیت پیدامیکند تا فارق حق وباطل گردد (ورأس کل حکمة) .

    و اما اگر اعمال ما مبتني بر تقواي الهي نباشد هيچ ارزشي ندارد، مثل اینکه کسی باقناعت نفسش به سراغ گناه میرود به خیال اینکه کسی متوجه او نیست، فارغ ازینکه « وهو معکم – وانا اقرب من حبل الورید » و اگراینگونه باشد قطعا راهي براي اوج گرفتن ما به سمت خدا باز نمي‌شود.

    استاد حوزه : نماز، كليد رستگاري و عبور از ورطه‌ هاي سخت زندگي است که، که اگر اين فريضه ديني (درشبانه روز پنج بار) به خوبي ادا شود، راه براي رسيدن به درجات بالاي تقواي اللهي براي انسان مهيا مي‌شود.

    وهمینطورنماز جمعه، یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه اسلامی است.

    برخي نمازعبادی سیاسی جمعه را سبک مي‌ شمارند و اين در حالي است كه اين فريضه عبادي انسان را بيش از ساير فرايض، به خدا نزديك مي‌كند. نمازجمعه  اگر در عالي‌ ترين شرايط روحي و معنوي انسان مومن ادا شود، هر آيينه سرچشمه‌هاي تقوا و بصيرت ديني به روي او بازمي‌ شود، بنابر اين توجه به نماز، مهمترين ركن رستگاري و خداشناسي است.  پایان خطبه نخست.

    خطبه دوم :     حضرت حجة الاسلام استاد اسدی درخطبه دوم نماز عبادی جمعه درسفارش خود وهمگان به رعایت تقوای الهی، آنرا به عنوان مهم‌ترین رکن پیشرفت و تعالی در تمامی زمینه‌ها، و چراغ راه آینده توصیف نمود وفرمودند: اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله فان خیر الزاد التقوی.

    همه مومنین نمازگزار را به تقوی و مراقبت حدود الهی وفرامین ودستورات پیامبرمکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) که باعث نجات است سفارش می کنم!

    تقوای الهی یعنی دوری ازگناهان  وترک محرمات  وانجام واجبات، که در سایه آن می ‌توان به سربلندی رسید.

    امام جمعه شهر کویته در ادامه به روایتی ازامام محمد باقر علیه السلام اشاره  نمود که میفرماید: لا فَضیلَةَ کالجِهادِ، ولا جِهادَ کمُجاهَدَةِ اَلهَوی .

    مبارزه با هوای نفس یکی از فضیلت های بسیار خوب است که بر هر انسانی لازم است که درجهت به دست آوردن آن تلاش نمایدهمان گونه که امام باقرعلیه السلام فرمودند: هیچ فضیلتى چون جهاد نیست وهیچ جهادى مانند مبارزه باهواى نفس نمى باشد،  لذا جهاد با نفس تنها مسیر برای تعالی و بهبود زندگی و بندگی است و در نهایت تنها راه برای رسیدن به قرب پروردگار متعال جهادبانفس  است.

    حضرت استاد اسدی درادامه به فضایل ماه بافضیلت ذی الحجة اشاره نموده فرمودند : ذی الحجه ، یکی از بهترین ماه های سال است و برای خودسازی خیلی مهم است ماه، ماه دعا است، ماه رازو نیازبا خدا است، ماه دعا، ماه رابطه، ماه خودسازی است، هم صدا شدن با زوار خانه خدا در این ماه، و یاد و خاطره مراسم باشکوه حج و معنویت و برکات آن، حال وهوای دیگری به انسان می دهد بویژه برای کسانی که درسلک زوار سعادتمند خانه خدا قرارگرفته اند، یا با یاد وخاطره  آنها همراهند لذا هر کس به میزان ارتباطی که با خداوند دارد از دنیا بهره می‌برد، بسیاری از مشغولیات دنیا مردم امروز را از خداوند و اصول ارزشی دور کرده و از جمله آنها گرفتار شدن مردم در فضای مجازی است که باعث شده است آنها اصول ارزشی خود را در سایه‌ی فضای مجازی وتحت‌ تاثیرآن فراموش  کنند.

    وجود دو عید مهم اسلامی عید قربان (عید اضحی) و عید غدیر (عید ولایت) و روز ˈعرفهˈ و خاطره دعای عجیب وبسیار گرانبهای امام حسین(ع) درعرفات،  شکوه و عظمت خاصی به این ماه بخشیده، و سزاوار است همه مومنان از فضای آکنده از معنویت این ماه غافل نشوند و در خودسازی و تهذیب نفس بکوشند.

    هفتم ذی الحجه شهادت امام باقر علیه السلام رادر پیش داریم، امام همامی که مقام علمی ایشان زبانزد مخالف وموافق بوده است، وامامی که وجود مبارک و فرخنده ايشان مژده اي ازسوي رسول خدا(صلي الله عليه و آله و سلم) بود،به جابربن عبدالله انصاري، که از حضور امام باقر (عليه السلام) کسب فيض نمود.

    درواقع دوره امامت امام باقر(ع) مصادف با ضعف دولت بنی امیه و درگیری امویان بر سر قدرت بود. امام باقر(ع) در این دوره، جنبش علمی وسیعی را پدید آورد که در دوره امامت فرزندش امام صادق(ع) به اوج خود رسید.  ودر دوره امامت او، گامهای بزرگی در تدوین دیدگاههای شیعه در رشته‌ های گوناگون اعم از اخلاق، فقه، کلام، تفسیر و… برداشته شد.

    وهشتم ذی الحجه مصادف است با حرکت حضرت امام حسین(ع) از مکه به‏ سوی کوفه (۶۰ ه.ق) وهمچنان در نهم ذى الحجه شهادت حضرت مسلم ابن عقيل عليه السلام است.

    حجت الاسلام استاد اسدی درپایان سخنانش درخصوص مسایل روزبا اشاره  به حادثه اخیر مکه و جان باختن تعداد کثیری از زائرین بیت‌الله الحرام تصریح کرد: حادثه مکه عطف به بی ‌کفایتی‌های مستمر رژیم آل سعود دراداره حرمین شریفین  است، درواقع خود درباری ها، دست اندرکار این قضیه بودند و این فاجعه اتفاق افتاد و ما به بازماندگان این عزیزانی که در بهترین نقطه عالم  ودربهترین حالات مهمان خدا بودند جان به جانان آفرین تسلیم کردند تسلیت می گوییم .

    وی همچنان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ادامه روند تجاوزعربستان به کشور یمن، درخصوص محکومیت آن اظهارکرد: ماه های متوالی شاهد سرکوب ملت مسلمان یمن، درزیر سکوت عجیب مجامع بین‌المللی  بوده‌ایم. حملاتی که جز گسترش تروریسم و افراطی‌ گری درمنطقه و کشتار مظلومانه مردم مسلمان و غیرنظامی یمن چیزی در پی نخواهد داشت و چگونه است که  مجامع بین‌المللی که خود را داعیه‌ دار صلح جهانی می‌دانند، جنگ افروزی وکشتار وحشیانه ملت مظلوم وبی دفاع  یمن به ویژه کودکان و سالخوردگان را محکوم نمی‌کنند!چگونه است که دردهای  جانکاه مادران وزنان غیور یمن را نمی‌بینند؟! این چه تبعیض آشکاری است میان ملت‌ها؟ حملات نظامی آل سعود به کشور یمن گامی خلاف، در جهت احترام به حاکمیت ملی کشورهاست لذا ازمجامع بین المللی خواستار جلوگیری از این فرصت سوزی توسط آل سعود هستیم!

 

 

 

 



دیدگاهها بسته شده است.