دیدار مدیریت محترم جامعه امام صادق (ع) با علماء وملا امامان مساجد هزاره تاون بروری

meeting-hazara-twon-2

حجت الاسلام و المسملین الحاج استاد اسدی مدیر مسئول جامعه امام صادق (ع) روزی گذشته طی دیدارش با علماء و ائمه ای مساجد در کتابخانه شهید محمد منتظری، ضمن توصیه ها و گفتارش در جمع پیش نمازان و ائمه ای مساجد هزاره تاون بروری، فرمود: وظیفه ای علمای امروزی در قبال آگاهی دادن جامعه و بیان مسائل و خطرات که متوجه جامعه ای امروزیست بیشتر از هر زمان دیگر بوده و می باشند.

ایشان همچنان اضافه نمود که علماء  در این زمان وظیفه دارند تا خطراتی را که متوجه جامعه ای ماست، در ضمن بیان کردن احکام و مسائل شرعی، برای مردم ذکر نموده و راه حل های اساسی و مذهبی را پیدا نمایند.

حجت الاسلام الحاج استاد اسدی: همچنان ضمن تبریکی بمناسبت فرا رسیدن عید قربان و عید سعید غدیر، برای علماء، بیان داشت، وظیفه ای شما این است که باید هنگام رفتن در مساجد برای ادای نماز شبانه روزی مردم را تشویق و همکاری نمائید تا اینکه متوجه امنیت درروزهای عید و قبل از آن باشند، تا اینکه نماز عید را با همدلی و همسوی با مردم و نماز گزاران برگزار، و در هنگام ارادی خطبه ای نمازعید، چند مسئله ای مهم را باید برای مردم بیان نموده و از عواقب خطرناک آن آگاه سازید.

مسئله اول: وقایع تاریخی که در آخرین روز از برگشتن پیامبر اسلام (ص) از حجة الوداع که در سر زمین غدیر خم بوقوع پیوست که معروف به عید غدیر می باشد، برای مردم از چگونگی آن واقعه ای تاریخ باید گفته وآگاهی دهید.

meeting-hazara-twon

مسئله دیگر اینکه ایام محرم پیش روست، باید مردم را برای تأمین امنیت شهری همکاری و تشویق کرد، تا اینکه دوستداران اهلبیت (ع) بدون کدام دل هره و ترس در مراسم عزا داری و سوگواری سرور آزادگان، حسین ابن علی (ع) و یاران با وفای آنحضرت شرکت نموده و عزا داری خود را انجام دهند.

همچنان شبهات که از طرف دشمنان و یا عده ای مغرض، نسبت به عقاید و عزا داری ایام محرم و …. وارد می شوند باید برای مردم آگاهی لازم داده شوند تا که از گرفتار شدن عده ای از جوانان و نوجوانان در دام آنان جلو گیری صورت گیرند.

ایشان همچنان چیزی دیگری را که خطرناک ترین مسئله ای جامعه ما شده است بیان نموده و افزود: مسئله که آینده ای بسیار خطرناکی را برای جامعه ما دارند این است که جوانان و نوجوانان ما، خانه و زندگی، درس و تمام چیزهایش را رها می نمایند و از منطقه بگونه ای فرار، راه بسوی کشورهای دیگر را در پیش گرفته اند، که این کار عاقبت خطرناک و بدی را برای جامعه ای ما بدنبال خواهند داشت، زیرا زمانیکه نیروی جوان کاری، علمی، تجاری، دفاعی ما از منطقه بیرون شوند و راه ممالک دیگر را در پیش گیرند، دیگر کاری از دست چند تا پیر مردی میان سال و سالخورده ای ساخته نیست که تا برای آبادی و ترقی جامعه ای ما، از لحاظ علمی و اقتصادی، و از همه مهم تر حفظ امنیت برای زن و بچهای که می مانند، انجام دهند؛ که در این زمینه علماء و روشنفکران جامعه ای امروزی ما مسئولیت بسیار بزرگی را دارند که باید از این کار جلو گیر شده و راه حل اساسی را برای مردم و اخصا جوانان که آماده رفتن و یا هم شوق رفتن را دارند پیدا نموده و نگذارند که جوانان ما دست از همه زندگی اش کشیده و منطقه را ترک گویند.

خطری دیگری که با رفتن جوانان از منطقه، متوجه ای جامعه ما می شوند، این است که دشمن دلیر شده و بیشتر برای فراری دادن جوانان و مردم ما کار می نمایند! زیرا با اینکه کار هم نیروی علمی ما تضعیف می شوند و هم نیروی اقتصادی و تجارتی و دفاعی جامعه ما، و هم زنان و دختران بدون سر پرست می مانند، آنزمان است که دشمن بهدفهای که دارند  می رسند و یکی از خواست های دشمنان ما هم همین مسئله می باشند که زنها و دختران جوان جامعه ما، بی سر پرست شوند، که اینکار عواقب بسی خطرناکی را بدنبال خود خواهند داشت.

لذا وظیفه ملا امامان و روشنفکران، اعم از معلمان و هر آنکس که در میان جامعه برای خدمت و آگاهی دادن، از قبیلی  درس دادن و ….. و یا در هر زمینه ای دیگر فعالیت می نمایند، هستند که باید از اینکه کاری خطرناک جلو گیر نموده وزمینه ماندن جوانان را در منطقه مساعد سازند.



دیدگاهها بسته شده است.