بیانیه شدیداللحن “آیت‌الله حائری” درباره حکم محکومیت شیخ عیسی قاسم

photo-2015-09-22-20-30-30

بیانیه شدیداللحن “آیت‌الله حائری” درباره حکم محکومیت شیخ عیسی قاسم

آیت الله العظمی «سید کاظم حائری» با صدور بیانیه ای صدور حکم دادگاه توسط دادگاه رژیم آل خلیفه علیه آیت الله عیسی قاسم را محکوم کردند.

ایشان در این پیام، حکم محکومیت شیخ عیسی قاسم را مصداق بارز کلام امیرالمومنین(ع) درخصوص “نبرد با صالحان” دانستند.

متن کامل ترجمه فارسی این بیانیه که به زبان عربی صادر شد، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام علی(ع) فرمود: از آن اندوهناکم که سرپرستی حکومت این امت به دست نابخردان و گنهکاران بیفتد پس بیت المال را به غارت برده (همانند اموال شخصی با آن رفتار کنند) و بندگان او را به بردگی گرفته و در نبرد با صالحان قرار گیرند و فاسقان را به عنوان دار و دسته خویش برگزینند.

با ناراحتی و تاسف خبر محکومیت عالم برجسته آیت الله عیسی قاسم و همکاران محترمش در دادگاه رژیم آل خلیفه به دست من رسید. این حکم ظالمانه، یک حکم سیاسی و برخلاف آزادی های دینی است. علما چه شیعه و چه سنی از صدها سال پیش تاکنون اعمال مشروع خود را انجام می دادند.

حکم محکومیت آیت الله عیسی قاسم مصداق بارز کلام امیرالمومنین(ع) درخصوص نبرد با صالحان است. ما صدور این حکم را بشدت محکوم می کنیم، همان طوری که احکم فقهی و فتوای مذاهب مختلف اسلامی این حکم را محکوم می کند.
این در زمانی است که طاغوت ها در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و در راس آنها آل سعود صدها میلیارد دلار را به عنون رشوه به ترامپ تقدیم کردند تا به اقتصاد آمریکا کمک و حمایت این کشور را جلب کنند. این در حالی است که ترامپ هیچ کرامتی برای مسلمانان قائل نیست.

برگزیدن فاسقان به عنوان دوستان خود و نیز کمک به کافران علیه مسلمانان و تقویت آنها یکی از گناهان بزرگ در نزد فقهای مسلمان است. خداوند در آیات 80 و 81 سوره مائده فرمود: «بسیارى از آنها را مى بینى که کافران (و بت پرستان) را دوست مى دارند (و با آنها طرح دوستى مى ریزند؛ نفس (سرکش) آنها، چه بد اعمالى از پیش براى (معاد) آنها فرستاد، که نتیجه آن، خشم خداوند بود؛ و در عذاب (الهى) جاودانه خواهند ماند. اگر به خدا و پیامبر(صلى الله علیه وآله) و آنچه بر او نازل شده، ایمان مى آوردند، (هرگز) آنان (کافران) را به دوستى اختیار نمى کردند؛ ولى بسیارى از آنها فاسقند.»

به ملت مقاوم و شجاع مان در بحرین دفاع شان از آیت الله عیسی قاسم، حمایت از او و فداکاری بابت حمایت از این عالم برجسته را تبریک می گویم. امیدوارم که این ملت شجاع و کریم به حمایت از این عالم برجسته و دفاع مقدس خود به هر قیمتی ادامه بدهد. ما در وضعیت کنونی مامور به صبر و استقامت هستیم.

به فرزندانم در بحرین آیه 128 سوره اعراف را گوشزد می کنم: «از خدا یاری جویید ، و استقامت پیشه کنید ، که زمین از آن خداست ، و آن را به هر کس از بندگانش که بخواهد ، واگذار می کند و سرانجام( نیک ) برای پرهیزکاران است».

لا حول و لا قوّة الّا باللَّه العلىّ العظيم

25 شعبان 1438 همزمان با یکم خرداد 1396
کاظم الحسینی الحائری

دادگاه رژیم آل خلیفه چند روز پیش آیت الله شیخ عیسی قاسم را به یک سال زندان، مصادره اموال به میزان سه میلیون دینار و پرداخت هزار دینار غرامت محکوم کرد. حکم زندان این عالم برجسته بحرینی به مدت سه سال تعلیق شده است.



دیدگاهها بسته شده است.