آیا ما واقعا آن بزرگواران (پیمبر و امامان) را الگوی برای یک زندگی آبرومندانه قرار داده ایم؟

DSC_0045

پیامبر (ص) ‌‌نهایت دلسوزی و شفقت را نسبت به همه مسلمانان داشتند و نه‌تن‌ها برای مسلمانان، بلکه برای تمامی عالمیان مایه رحمت بوداند

تا نام تو برده می‏شود، چراغ‏های صلوات، در جان لحظه‏ها فروزان می‏شوند. تا فضیلتی از تو گفته می‏شود، دل‏ها از بوی گل محمدی زنده می‏شوند. یاد نویدبخش تو، درب‏های صبح را به رویِ ما می‏گشاید. قرآن تو، نزدیک‏ترین راه رهایی است و نهج‏الفصاحه‏ات، پاک‏ترین مبحث بندگی………

آخرین فرستاده الهی «احمد» در تاریخ ۱۷ ربیع الول عام الفیل، دیده به جهان گشود. روزی مبارک که مصادف با قدومش ایوان کسری شکاف برداشت و چند کنگره آن فرو ریخت و آتش آتشکده بزرگ فارس خاموش شد؛ دریاچه ساوه خشک گردید؛ بت‏های مکه سرنگون شدند؛ نوری از وجود آن حضرت به سوی آسمان بلند شد که شعاع آن فرسنگ‏ها را روشن کرد. آری این نور محمد است که بر جهان تیره و تار آن زمان تابید و تا به امروز آنرا منور نموده است.

او آمد که مرهمی باشد بر دل رنجور مظلومان و مژده‌ای باشد برای نوید آینده‌ای متعالی برای انسانیت و پایانی باشد بر ظلمت جاهلیت. پیامبری که به‌درستی او را پیامبر رحمت نامیده‌اند و خالق نیز وی را رحمة للعالمین نامید. پیامبری که بزرگ‌ترین معجزه‌اش، مکارم اخلاق و حسن خلق بود و به‌وسیله این سلاح قوی، دل‌های تمام مؤمنان را از آن خود نمود و برای اولین بار در تاریخ بشر، حکومتی بنا نهاد بر پایه عدالت و مهرگستری. آیین اسلام را سراسر نور بود، از جانب خدا به مؤمنان هدیه کرد.

و اما وقتی‌که می‌رفت تا دین آسمانی وی «اسلام» با کید و کینه دشمنانش به فراموشی سپرده گردد؛ نواده وی، «صادق آل محمد (ع)» به پا خواست و با درایتی علوی، دوباره احیا نمود. امام صادق(علیه‌السلام) در هنگام طلوع فجر روز جمعه ۲۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هـ ق در شهر مقدس مدینه به دنیا آمدند، پدر آن بزرگوار حضرت امام باقر(علیه‌السلام)، و مادر آن بزرگوار امّ فروه دختر قاسم بن محمد بن أبى بکر بودند.

سلام بر تو که هفدمین روز ربیع، با گام های نورانی ات آغاز می شود و خاک مدینه را تپش های مقدس قلبت به شکفتنمی خواند.

تو صادق آل محمدی. آن گونه بزرگی که خجستگی ولادتت، با میلاد بزرگْ پیامبر خداوند مقارن شده است. هنوز صدای رسای تدریست، گوش فرزندان تاریخ را می نوازد و شاگردانت، برجسته ترین چهره ها در گستره علوم فقهی و طبیعی بهشمار می روند. تو آن رود بزرگی که تا جهان باقی است، مذهب سر فراز تشیع، از شعبه های پاکش سیراب خواهد شد.

همزمان با سالروز ولادت با سعادت فخر کائنات حضرت رسول اکرم (ص) و امام عارفان و عاشقان، حضرت امام جعفر صادق (ع)  حوزه علمیه جامعه امام صادق علیه السلام  صحنه حضور پرشور مؤ منین و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  و شرکت علماء جلیل القدر، حجة الاسلام و المسلمینحاجی آقای رفیعی مدیر مسؤل حوزه علمیه دارالعلم جعفری و دیگر اساتید محترم و بزرگان ملت، حاجی عبدالقیوم چنگیزی چیرمین یکجهتی کونسل، امروز بعد از ظهر چعلر شنبه، به تاریخ 6 دسمبر 2017 بود، که با شرکت در مراسم ویژه جشن میلاد نبوی (ص) و امام جعفر صادق (ع) این روز بزرگ را گرامی داشتند.

این محفل با شکوه شامل قسمت های متنوعی از جمله تلاوت قرآن کریم،  نثرو شعر خوانی، اجرای سرود،  تواشیح و سخنرانی بود. که سخنرانان این جشن نورانی، حجة الاسلام و المسلمین دکتر خرمی (استاد حوزه) وسخنرانی  مدیر حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه شهر کوئته ،  حجة الاسلام و المسلمین حاج آ محمد جمعه اسدی، بود.

امام جمعه شهر کوئته محمد جمعه اسدی در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت محمد (ص) وامام جعفرصادق (ع) این روز را روز اخلاق و مهرورزی نامیده و افزود: حضرت محمد (ص) برای رشد و تکامل ارزش های اخلاقی مبعوث شده اند و ازنیکوترین اخلاق برخوردار بوده که ایثار،عفو، ازخودگذشتگی،تواضع و فروتنی جلوه های از سیره اخلاقی نبی اکرم هستند که بایستی بعنوان الگو در رفتار و کردار ما نمود پیداکنند.

 وی افزود: پیامبر (ص) ‌‌نهایت دلسوزی و شفقت را نسبت به همه مسلمانان داشتند و نه‌تن‌ها برای مسلمانان، بلکه برای تمامی عالمیان مایه رحمت بوداند، و اگر دنبال سعادتمندی و رستگاری هستیم باید خصوصیات اخلاقی و رفتاری آن حضرت را که بهترین سبک زندگی برای انسان است سرلوحه اعمال خود قراردهیم. پیامبر اکرم پیام آور صلح و برابری ومهربانی و مخالف با ظلم و فساد می باشد که متاسفانه در سال های اخیر دشمنان کوردل اسلام سعی بر آن دارند که از طریق رسانه ها و فضای مجازی واقعیت را به گونه ای دیگر جلوه داده و از پیامبر اکرم (ص) چهره ای دهشت افگنانه ترسیم کنند. در حالی که عامل تفرقه ، ظلم ، جور و فساد (فساد اخلاقی، فساد اجتماعی و….) خودی این دشمنان قسم خورده اسلام هستند و اینها دچار درگیر یک بیماری جانکاه و پوچ گرایی می باشد که علت آن نداشتن تفهیم درست از الگوی صحیح و سالم است.

استاد معظم له اینچنین  ادامه داد: این یک فاجعه است که با داشتن بهترین رهنمای عالم باز هم جهان اسلام  دجار  مشکلات و مصائب هستند.! که دراکثر مواریددجارشکست و لغزیش شداند!  مثال بارزاش  همین خونریزی ها، انفجار ها، قتل ها، غارت گریها، تعدی به ناموسها، بی آبروکردنها، و….. همین سالها است.  و بسیار علل مختلف دیگر پشت این قضایا است! ا :

یک علت اش  درست نفهمیدن و درک نکردن اکثر ما مسلمانان از تعالیم واقعی اسلام است، آیا ما واقعا آن بزرگواران (پیمبر و امامان) را الگوی برای زندگی شرافتمندانه خودمان قرار داده ایم؟ آیا درسی از طرز برخورد آن بزرگواران و از دیگر اعمال آنها آموخته ایم؟

مسلماً جواب منفی است.!

 مدیر حوزه با توجه به این که امروز علاوه برسالروز ولادت پیامبراکرم (ص) که عهده دار ابلاغ و رساندن رسالت و پیام عظیم اسلام برای بشریت است، ولادت امامی است که بنیانگذار فقه جعفری و تشیع است و ما مفتخریم که پیرو مذهب آن امام بزرگوارهستیم. مذهبی که مبانی آن از سوی امام جعفرصادق(ع) زمانی که همه مذاهب فقهی در حال شکل گیری بودند پی ریزی شد که جایگاه آن نزد خداوند بسیار رفیع است.امام همام موسس بزرگترین دانشگاه علمی بود که درهررشته شاگرد تربیت می نمود و فقه زمانی خود بود در حالیکه در هر رشته مهارت خاص داشت.ما مفتخر پیروی کردن مکتب اش هستیم!.

ودر اخیر حجة الاسلام و المسلمین محمد جمعه اسدی، امام جمعه شهر کوئته ، از تمام شرکت کنندگان و مخصوصاً بزرگان که قدم رنجه فرموداند و  در این محفل نورانی حضور یافته، و قلب امام زمان (عج الله) را خوشنود نموداند، بسیار قدردانی نمود.

 و برای تعجیل ظهور آخرین زخیره  نور خدا در روی این کره خاکی مهدی موعود (عج الله) ، و برای رهایی از فتنه و تفرقه و مستولی شدن وحدت وهمدلی بین تمام مسلمین عالم، با شرکت کننده گان در این محفل، دعای دسته جمعی نموداند . و از خدا برای همه حضاران در این محفل نورانی و سرور، توفیق عامل بودن به اوامر و توصیه های پیمغمبر اسلام وجانشینان آن بهترین مخلوق عالم درخواست نموده و باشد که از جمله ی خواهان آن بزرگواران قرار بیگیریم!

“آمین یا رب العالمین”

“ومن الله توفیق”

DSC_00245 DSC_0036

 DSC_0005 طDSC_0048

DSC_0041  DSC_0029  DSC_0009

DSC_0048

گزارش= “رحمت الله ماندگار”



دیدگاهها بسته شده است.