سفارت پاکستان در عراق ۱۲۰ زائر را پس از ۳ روز سرگردانی به وطن بازگرداند

139706170813330415282074

سالانه بیش از 300 هزار زائر پاکستانی به قصد زیارت عتبات عالیات راهی ایران و عراق می‌شوند

به نقل از جیو تی وی، سرانجام سفارت پاکستان در عراق برای نجات زائرین گرفتار شده در فرودگاه بغداد پای کار آمده و امکان بازگشت آنان به کشور را فراهم کرد.

گزارش‌ها حاکی است بیش از 120 زائر که از سه روز پیش در فرودگاه بین المللی بغداد سرگردان بودند و به دلیل اشتباه کاروان سالار پرواز خود را از دست داده بودند سرانجام با دخالت سفارت پاکستان توانستند به کشور بازگردند.

مشکل زمانی آغاز شد که کاروان سالار گذرنامه تمام افراد کاروان را گرفته و به صورت ناگهانی ناپدید شد، وی سه ساعت پس از زمان پرواز بازگشت و با این اشتباه وی تمام افراد کاروان پرواز خود را از دست دادند.

دولت پاکستان در خصوص این اتفاق اعلام کرد: زوار گرفتار بی‌کفایتی کاروان سالار شدند و با دخالت وزارت خارجه پاکستان بستر بازگشت آنان به کشور فراهم شد.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با اعلام این خبر افزود: ما به تمام این زوار خوش آمد می‌گوئیم و از نمایندگی خود در عراق که تلاش فراوانی انجام داد تا مشکل زوار به سرعت حل شود نیز تشکر می‌کنیم.

وی افزود: علیه تمام افراد مقصر در این اتفاق نیز پرونده قضایی تشکیل خواهد شد و به جرائم احتمالی آنان رسیدگی می‌شود.

گفتنی است فعالیت بسیاری از کاروان سالارهای پاکستانی بدون نظارت دستگاه های دولتی انجام می‌شود و این بستری را برای ظلم به حقوق زوار فراهم می‌سازد.

سالانه بیش از 300 هزار زائر پاکستانی به قصد زیارت عتبات عالیات راهی ایران و عراق می‌شوند که بخش قابل ملاحظه‌ای از آنان مسیرهای زمینی را برای سفر انتخاب می‌کنند.



دیدگاهها بسته شده است.