سر دسته آشوبگران و تخریب اموال عمومی توسط دولت پاکستان بازداشت شد

5bf83f6f4d69c

وزیر اطلاع رسانی پاکستان اعلام کرد: برای انجام تحقیقات بیشتر «خادم حسین رضوی» توسط دولت بازداشت شده و تحت نظر است.

به نقل از ای آر وای نیوز، «فواد چوهدری» وزیر اطلاع رسانی پاکستان اعلام کرد: «خادم حسین رضوی» رئیس حزب لبیک یا رسول الله«ص» و سردسته افرادی که به آشوبگری و تخریب اموال عمومی دست زده بودند بازداشت شده و تحت نظر است.

وی تصریح کرد: وی علی رغم تذکر جدی دولت حاضر نشد معترضین را آرام کرده و بیانیه دعوت به اعتراض خود را پس بگیرد.

فوادچوهدری گفت: حزب لبیک یا رسول الله«ص» که دو هفته پیش با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز دهها خانه و وسیله نقلیه که متعلق به مردم بی‌گناه را بود به آتش کشیده بودند بار دیگر قصد داشتند تظاهرات برگزار کنند که با اقدام پیشگیرانه دولت پاکستان مواجه شدند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفت: حفاظت از اموال و دارایی مردم مهم‌ترین وظیفه دولت است و ما قصد نداریم در وظایف خود سهل انگاری کنیم.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف تاکید کرد: طرفداران حزب لبیک یا رسول الله«ص» برای دفاع از ساحت پیامبر گرام اسلام نمی جنگند بلکه هدف آنها ایجاد آشوب سیاسی در کشور است.

وی افزود: تا زمانی که شرایط بهتر نشود و طرفداران حزب لبیک یا رسول الله «ص» دست از اعتراضات بی‌مورد و غیر قانونی خود برندارند رئیس آنان در بازداشت به سر خواهد برد.

گفتنی است تبرئه یک زن مسیحی به نام «آسیه بی بی» که متهم بود به پیامبر گرامی اسلام«ص» توهین کرده است از سوی دادگاه عالی پاکستان باعث اعتراضات شدید حزب  لبیک شد.

دولت پاکستان پس از رایزنی با سران این حزب به آنها وعده داد که در پرونده آسیه بی بی تجدید نظر صورت بگیرد ولی دادگاه عالی پاکستان تاکید کرد: هیچ مستند موثقی وجود ندارد که طبق آن بتوان آسیه بی بی را مجرم دانست.

این در حالی است که برخی کشورهای غربی نظیر ایتالیا و کانادا خواستار اعطای پناهندگی به آسیه بی بی هستند.



دیدگاهها بسته شده است.