پیام معنادار عمران خان برای آمریکا و کشورهای غربی

Imran-Khan-PM-1-750x369

پیام معنادار عمران خان برای آمریکا و کشورهای غربی

نخست وزیر پاکستان در پاسخ به فشارهای اخیر آمریکا برای متقاعد کردن پاکستان جهت حضور پر رنگ‌تر در جنگ افغانستان ضمن پیامی معنا دار اعلام کرد: اسلام آباد به نیابت از هیچ کشوری خاک خود را خانه جنگ نخواهد کرد.

به نقل از ای آر وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان که به محل انجام عملیات‌های ضد تروریستی ارتش پاکستان سفر کرده بود اعلام کرد: اسلام آباد به نیابت از هیچ کشوری خاک خود را خانه جنگ نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما حاضر نیستیم در هیچ کدام از تنش های منطقه‌ای شرکت کنیم و مشکلات امنیتی را به داخل خاک خود بکشانیم.

عمران خان گفت: ما خواهان وجود امنیت در مرزهای خود از جمله مرز مشترک با افغانستان هستیم و اجازه نمی دهیم تروریست هایی که در خارج از مرز حضور دارند خاک ما را نا امن کنند.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: کشورما هزاران قربانی در راه مبارزه با تروریسم داده است و بین کشورهای جهان بیش از هر جایی قربانی حملات ناجوانمردانه گروه های افراط گرا شده است.

رئیس حزب تحریک انصاف تاکید کرد: خسارت هایی که تروریسم به کشور ما زده خارج از حد بیان است و مشکلات اقتصادی فعلی نیز ناشی از فعالیت ترویست‌ها است ما دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نخواهیم کرد.

وی ضمن تمجید از عملکرد ساکنان مناطق قبایلی گفت: ساکنان این مناطق بیشترین ضربه و ضرر را از افراط گرایی دیده‌اند و دیگر وقت آن رسیده که دولت پاکستان توجه ویژه ای به آنها داشته باشد.

عمران خان افزود: به زودی انتخابات در مناطق قبایلی برگزار می شود و آنها رسما به ایالت خیبرپختونخوا الحاق شده و می توانند از خدمات دولت استفاده کنند.

گفتنی است عملیات های ضد تروریستی پاکستان از سال 2014در مناطق وزیرستان شمالی، جنوبی و دیگر مناطق هم مرز با افغانستان آغاز شد و امنیت را به بازهم به این کشور بازگرداند.

جنگ با تروریسم به قیمت جان 75 هزار نفر از مردم پاکستان تمام شده است و دولت مردان این کشور تاکید کرده‌اند که حاضر نیستند بازهم تبدیل به آلت دست آمریکا شده و سایه نا امنی را به این کشور بازگردانند.

این در حالی است که دولت ترامپ اصرار دارد پاکستان بازهم در جنگ افغانستان از سیاست‌های آمریکا حمایت کرده و به صورت مستقیم دخالت داشته باشد.



دیدگاهها بسته شده است.