“افسون شدگان!؟”

“افسون شدگان!؟”
٭٭٭٭٭
اصل، اساس و بنیاد یک خانواده مٶمن باید بر یاد خداوند، تلاوت قرآنکریم، نماز و عبادت، گفتار نیک، کردار شایسته، مهر و محبت، کمک و همکاری، احترام به سالمندان، نوازش خوردسالان، تعامل و گفتگو، پرهیز از خشونت های کلامی و عملی، بردباری و صبر، تحمل و طاقت، زبان خوش، لطف خوش و سخن خوش و… استوار باشد!
٭٭٭٭
اما در روزگار پر فتنه و افسون کنونی، رعایت نکاتی این گونه سودمند، مفید و تربیتی توسط اعضایی خانواده ها تقریبا ناممکن می نماید، چرا که شیاطین و اغواگران متمدن در جهان مجازی، توسط”موبایل و تهاجم فرهنگی”، اعضای یک فامیل را چنان تسخیر و هرکدام را به گونه ای مشغول نموده که فقط تن های اعضای خانواده نزدیک هم و زیر یک سقف قرار دارند، اما روح، روان، ذهن و اندیشه هر کدام از دیگری هزاران مایل فاصله دارد!!
همگان تحمل تعامل با دیگر اعضایی خانواده را از دست داده اند و به گونه ای شگفت آوری چنان “افسون” جهان مجازی گشته اند، که گویی از دنیای حقیقی و زندگی واقعی به کلی بریده اند!
٭٭٭٭

images (56)
برای همین اعصاب همگان از خورد و کلان خانواده خراش و آش و لاش گردیده و صبر تحمل نسبت به همدیگر به صفر رسیده است! مهر، محبت و عاطفه نابود و زنجیره احترام پاره گردیده و خردسالان بی اندازه پرخاشگر، بی ادب، هتاک و جری گردیده اند!!
پدرها و مادرها نیز متأسفانه اسیر این جادوی قرن، خواسته یا ناخواسته همه چیز در زندگی واقعی شان را مفت و مجانی در برابر جهان مجازی شیطانی از دست داده اند!!
دیگر از عشق، مهر و محبت که اساس یک خانواده بر آن استوار است در میان خانواده ها خبری نیست که نیست!!
چرا هر کدام افسون جادوی شیطانی دنیایی مجازی گردیده و در گوشه ای پناه برده و با تمام وجود غرق دنیایی بی پایان جهان مجازی گشته اند!!
٭٭٭٭
نظام خانواده در بسیاری از کشورهای جهان مدرن از هم پاشیده، اکنون در این سر دنیا نیز دیر یا زود این اتفاق شوم خواهد افتاد!؟
مگر اینکه ما “افسون شدگان” بتوانیم غول بی شاخ و دم، به نام “انترنت” را مهار نموده و چاره ای برای کنترل اش بیندیشم، بجوییم و بیابیم!!
آیا راه چاره ای وجود دارد؟
نظر و پیشنهاد شما چیست؟
٭٭٭٭٭
م، خرمی
17 سرطان 99



دیدگاهها بسته شده است.