شب های قدر امسال 1443 – 2022 نیز به پایان رسید و سرنوشت یک سال برای همه مقدر شد(باشد که تقدیرمان خیر باشد)

شب های قدر امسال 1443 – 2022 نیز به پایان رسید و سرنوشت یک سال برای همه مقدر شد( باشد که تقدیرمان خیر باشد) مؤمنین شهر(کویته) درمساجد وامام بارگاه های متعددی هرسه شب را احیا گرفتند ودرپیشگاه حضرت دوست به راز و نیاز پرداخته و درعزای شهادت مولای مظلوم،حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) اشک ماتم ریختند.
مسجد جامعه امام صادق(ع) نیز میزبان عاشقان وولایت مداران آل محمد(ص) درطول این سه شب بود.
آغازمراسم لیالی قدر باخواندن مرثیه واشعارجانسوز در رسای مصیبت مولای مظلومان (علی علیه السلام) و سخنرانی ذاکر ومداح اهل بیت(ع) جناب آقای حسینی آغاز وبا سخنان عالمانه امام جمعه (کویته) علامه محمدجمعه اسدی پرنسپل جامعه امام صادق(ع) و آداب ویژه شب قدر ازجمله قرآن بر سر گذاشتن و دعای جوشن کبیر ادامه یافت، عزاداران درحالی که ناله های جانسوز الغوث الغوث آنان طنین انداز گوشها بود، با واسطه قرار دادن قرآن و چهارده نور مقدّس در پیشگاه خداوند، از آن قادر بی همتا خواستند تا گناهان آنان را بخشیده و توفیق بندگی را به آنها ارزانی دارد.
استاد درادامه فرمود: شب قدر فرصتی برای خودسازی است، در چنین شبی راه تکامل انسان هموار می‌شود و شکوه بندگی و تجلی ایمان به اوج خود می‌رسد.
با توجه به جایگاه و اهمیت شب قدر، شاید این سوال برای خیلی‌ها مطرح شود که چرا شب قدر مخفی است؟ به نظر کارشناسان مذهبی، فایده مخفی داشتن این شب آن است که مردم برای عبادت خدا تلاش بیشتری کنند.
استاد اسدی تاکید کرد: شب قدر برای بیدار شدن است نه بیدار ماندن و تا می‌توان باید از فضیلت‌های این شب بهره برد.
بعد ازختم مراسم این شب، مؤمنین حاضر درجلسه وسایر مردم از گوشه وکنار با صرف طعام نیز که از طرف جامعه امام صادق(ع) ومومنین خیَّر ترتیب داده شده بود پذیرائی شدند ودرحالی که آینده سبزازچشمان همه گی برق می زد برای آخرین احیای شبهای قدر جامعه امام صادق(ع) را به قصد خانه های شان ترک گفتند.


دیدگاهها بسته شده است.