درگیری‌های خونین در منطقه شیعه نشین پاراچنار پاکستان

درگیری های خشونت بار در پاراچنار تاکنون جان ده ها تن از اهالی این منطقه شیعه نشین را گرفته و شخصیت های برجسته شیعه بر لزوم توقف درگیری ها و خونریزی ها و پیگرد قانونی مجرمان تاکید دارند.

به گزارش « جامعه » منطقه شیعه نشین پاراچنار پاکستان طی روز‌های اخیر دستخوش ناآرامی‌ها و درگیری‌های خونین بوده که طبق اعلام رسانه‌های پاکستانی منجر به کشته شدن دستکم 50 نفر شده است.

در این درگیری‌های مسلحانه میان دو گروه در پاراچنار واقع در شمال غرب پاکستان واکنش گسترده علمای برجسته و فعالان اجتماعی را نیز به دنبال داشته و آن‌ها خواستار آتش‌بس در این منطقه شده‌اند.

این تنش‌ها که به گفته مقامات خشونت‌های فرقه‌ای بوده منجر به اعمال قانون منع آمد و رفت، قطع اینترنت و حتی برق در ۷۰ درصد پاراچنار شده است.

همچنین گفته شده که مقامات انتظامی پاکستان با هدف کنترل این وضعیت اقدام به مصالحه میان دو گروه درگیر کردند. منابع خبری امروز اعلام کردند که آتش بس در پاراچنار برقرار شده و پیمان صلح میان طرف‌های درگیر امضا شد.

این درگیری‌ها که شش روز ادامه داشته جان 50 نفر را گرفته است.

اجازه نمی‌دهیم پاراچنار به غزه تبدیل شود

علامه «راجا ناصر عباس جعفری» در یک سخنرانی دیگر در گردهمایی حمایت از مردم فلسطین که در اسلام آباد برگزار شد، گفت: دشمن اعلام می‌کند که پاراچنار به غزه تبدیل می‌شود. ما خطاب به آن‌ها می‌گوییم که اگر پاراچنار، غزه شود تبدیل به مقبره فرقه گرایان و تروریست‌ها می‌شود.

وی گفت: ما از حاکمان می‌خواهیم که کانال‌های پاراچنار را باز کنند. ناآرامی‌های فزاینده باید متوقف شود، کشور ما تحمل چنین ناآرامی‌ها را ندارد.

وی اظهار کرد: ما اجازه نمی‌دهیم مردم پاکستان بخشی از شورش‌های شیعه و سنی باشند.

شهر پاراچنار واقع در منطقه کُرم از توابع ایالت خیبرپختونخواه و در نزیکی نوار مرزی پاکستان با افغانستان قرار دارد که سال‌های اخیر شاهد خشونت‌های فرقه‌ای بوده که طی آن جامعه شیعیان تلفات زیادی را متحمل شده است.

 



دیدگاهها بسته شده است.