تظاهرات عظیم هزاره های کویته علیه حکومت محلی

تظاهرات عظیم هزاره های کویته علیه حکومت محلی

و در خواست آنها از ارتش در حفظ و امنیت شهروتدان در شهر کویته

راهپیمائی و تظاهرات عظیم علیه حکومت محلی بخاطر قتل عام هزاره ها نوسط ترورستان در شهر کویته روز یکشنبه  برگزارگردید. این راهپیمای از مقابل امام بارگاه هزاره نیچاری شروع و بطرف سردار عیسی خان رود (طوغی رود) حرکت کرد و از آنجا به طرف پل عجب خان ادامه یافت و در مقابل دروازه ورودی ارتش پاکستان(جنرال محمد موسی چیک پوست)  توقف نمود.

 این راهپیمای که توسط جمعی از احزاب سیاسی و مذهبی راه اندازی شده بود هزاران نفر اعم از هزاره ها و شیعیان دیگر شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در این راهپیمای که حامل لوحه ها و تابلوهای شعار ضد حکومتی و تروریستها بودند خواستار مداخلت ارتش در برقراری امنیت و حفاظت قوم هزاره و پاکستان شدند.

این راهپیمای در مقابل دروازه ارتش پاکستان بصورت جلسه عظیم شکل گرفت که در این جلسه بزرگان  قوم و رهبران شیعه علما کونسل، هزاره قومی جرگه، مجلس وحدت مسلمین و شیعه کانفرانس شخصیت های چون سردار سعادت علی هزاره ،جناب حجت الاسلام حاج آقای اسدی، حاجی عبد القیوم چنگیزی، حجت الاسلام حاج آقای نجفی، سید اشرف زیدی و عامر چنگیزی صحبت نمودند. سخنرانان خواستار مداخلت ارتش در امر برقراری امنیت و حفاظت و مردم  و کشور شدند. بخواطریکه حکومت ایالتی مصروف بدست آوردن خواسته های شخصی شان می باشند.

 حاجی عبد القیوم چنگیزی رئیس هزاره قومی جرگه گفت : که ما هر دروازه را برای برقراری امنیت و حفاظت مردم در  زدیم  متاسفانه نتیجه مثبت دریافت نکردیم. درطی یک ملاقات، با یک مقام پلند پایه داشتیم ایشان  اظهار داشت که در بی ثبات کردن شهر و کشتار سلسله ای هزاره ها عناصر از داخل حکومت ایالتی بلوچستان دخالت دارند .  این نتیجه انتخاب مردم بلوچستان است که دوزد سایکل را وزیر اعلی انتخاب نموده اند.

آقای اسدی مدیر جامعه امام صادق اظهار داشت : حکومت و تروریستها صبر و حوصله ما را به حساب کمزوری تلقی نکنند. جوانان ما، آماده هرگونه عکس العمل در مقابل قتل عام هزاره ها را دارند واماده هستند . اگر عکس العمل نشان داده شود شهر کویته را مبدل و خاک و خاگستر خواهند کرد . مذهب و وجدان ما اجازه کشتن افراد بی گناه را نمی دهد. آقای اسدی خطاب به دیگر اقوام گفت : در این شهر اگر مفاد مردم ما در برقراری امنیت  10 فیصد باشد . مفادات اقوام دیگر 90 فیصد خواهند بود . بجا است  مردم وساکنین این شهر برای  برقراری امنیت کوشش نمایند.
سردار سعادت علی هزاره در سخنانش گفت که دشمنان ما می خواهد که ما علم ابوالفضل عباس را برزمین بگذاریم  و  از مذهب دوری نمایم. این محال است که قوم ما از مذهب شان دوری کند. هزاره و شیعه لازم و ملزوم یک دیگرند. مردم هزاره برای امنیت و حفظ پاکستان قربانی بی شماری داده و خواهند داد.

جنرال محمد موسی هزاره کارنامه تاریخی خود را برای حفظ پاکستان انجام داده است که برای قوم ما باعث افتخار است . اما متاسفانه پسر ایشان را همین تروست ها به قتل رساندند. مع الاسف پاکستان به روزی رسیده که از حامیان واقعی شان حمایت نمی تواند . البته مردم ما توان و جرائت این را دارند که عکس العمل شدید در مقابل حملات دشمن نشان دهند اما مردم ما وطن دوست و امن پسند اند و  نمی خواهند مردم بی گناه به خاک و خون کشانده شوند.

مردم و رهبران خواستار ملاقات با کور کماندر را داشتند واعلان کردند که تا وقت کور کماندر(فرمانده ارشد) ارتش نیامده و به خواسته های مردم گوش ندهند آنهارفت آمد در درون ارتش را مسدود خواهند کرد آنها  در مقابل دروازه نشسته و نخواهد گذاشت که دروازه باز شود.

در پاسخ به درخواست آنها رهبران هزاره از طرف نماینده ارتش پاکستان به داخل مقر ارتش دعوت شدند  واز آنها خواستند که مردم را به آرامش دعوت کند تا بهانه به دست تروستان ندهند.  سردار سعادت علی هزاره، حاجی عبد القیوم چنگیزی و سید اشرف زیدی به نمایندگی از مردم داخل پایگاه ارتش رفتند و به   مدت 30 دقیقه با نماینده ارتش صحبت کردند . و درخواست شان بصورت کتبی نیز تحویل آنها  دادند.  در پایان ملاقات نماینده ارتش مجددا حاضر شد با مردم گفت : که فرمانده ارشد (کور کماندر) فعلا در کویته نیست و وعده داد که  درخواست مردم را به مقام بالا برساند.
رهبران حاضر در جلسه اعلان کردند  که در تظاهرات سراسری هزاره های جهان در اول اکتوبر شرکت خواهند کرد و از مردم خواستند که همه در این تظاهرات شرکت کنند.

+;نوشته شده در ;دوشنبه چهارم مهر 1390ساعت;14:25 توسط;مدیریت سایت; |;


دیدگاه برای “تظاهرات عظیم هزاره های کویته علیه حکومت محلی