آغاز عزاداری امام حسین با تدابیر شدید امنیتی

باز بار دیگر ماه عزا ماه پیروزی خون بر شمشیر فرا رسید. به هر سمت و سو که نظر اندازیم همه شیعیان و دلباخته گان امام حسین (ع) سوگوار به نظر تداعی می کنند و لباس عزا به تن نموده و مشغول عزاداری اند. شب ها از تمام مساجد و منابر صدای روضه و نوحه سرائی به گوش می رسد. جامعه امام صادق مثل سالهای گذشته نیز بدین مناسبت دهه ماه محرم الحرام را عزاداری می کند. شب ها از ساعت هشت نیم مراسم آغاز می گردد. در این مجلس عزا بیش از صد ها زن و مرد عزادار شرکت می کنند.

تدابیر امنیتی شدید در شهر کویته

باشروع ایام عزاداری امام حسین(ع) تدابیر امنیتی شدید از طرف وزارت داخله حکومت بلوچستان وضع و اعلان گردید. تعداد 5 هزار پولیس و  ایف سی و بی سی در مختلف مقامات شهر مستقر گردیده اند و همچنین نیروی انتظامی محلی (لیویز ) در اطراف شهر کویته مستقرر گردیده و راه های متصل به شهر کویته را تحت کنترول گرفته اند.

در 60 جای شهرکویته مختلف ایستگاه بازرسی  و 30 ایستگاه بازرسی در منطقه هزاره تاون و علمدار رود ساخته شده اند. و همچنین افراد پولیس و ایف سی در بیرون امام بارگاها و تکیه خانه ها پیش از آذان شب مستقر گردیده و امنیت عزاداران را تا ختم مجلس به عهده میگیرند.

5 هزار پولیس جلوس روز هفت محرم و روز عاشورا را همراهی خواهد کرد. همچنین یک دسته ای از اردو ملی (فوج) برای حالت اضطراری در حالت آماده باش قرار داده شده است. جلوس روز عاشورا و هفتم محرم را نیروی انتظامی از زمین توسط دوربین ها و از هوا توسط هلیکوپتر تحت محافظت  قرار خواهد داد.


شهدای کربلا کنفرانس

بمنظور  هر چه بهتر برگزار شدن ایام محرم الحرام و استفاده حداعظم از این فرصتها و مسائل امنیتی و اصلاح در طرز برگزاری عزاداری امام حسین ٛ(عٛٛ)  کنفرانسی از طرف بلوچستان شیعه کنفرانس به تعاون اتحاد تاجران بلوچستان در امام بارگاه هزاره نیچاری برگزار گردید.  در این کنفرانس علماء اعضاء بلوچستان شیعه کانفرانس و دیگر بزرگان شرکت نمودند. شرکت کنندگان تاکید ورزیدند که عزاداری حضرت امام حسین (ع) با شکوه تر از همه سال برگزارد شود و ذاکرین اهل بیت (ع) وظیفه دارند که بچه های خورد سال و نوجوانان را از بزرگواری و شخصیت علمی و معنوی اهل البیت و معصومین(ع)  آگاه نمایند.

مسائل امنیتی نیز مورد بحث قرار گرفت.


+;نوشته شده در ;دوشنبه هفتم آذر 1390ساعت;18:5 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.