بزرگداشت از سیزدهم رجب المرجب، روزی میلادی مولای کائنات از طرف نمایندگی مجمع اهل بیت پاکستان

Janshn-13 rajab-Hazara-twon-Quetta (5)

کویته (جامعه) سیزدهم رجب المرجب ماه  خدا، زاد روزی مردی از تبار نور و از جنس فرشته های آسمانی، کسی که سرآمد بر تمام انبیائی پیشین است و یار و یاور پیامبر خاتم (ص)، در سیزدهم رجب نو زادی قدم به کره خاکی می گذارد که زادگاهش بهترین مکان از هر جهت و صاحب ان مکان نیست کسی جزء خالق تمام هستی؛ یعنی « خداوند » آن کودک کسی نمیتواند باشد جزء علی بن ابی طالب (ع).

کسیکه به گفته ای مردی مسیحی (جرجرداق ) صدای عدالت انسانیت بوده و یاور مظلومان و بی پناهان، چنین روزی را مسمی کرده است به روزی پدر؛ چرا روزی پدر؟ چونکه علی بن ابی طالب پدر یتیمان کوفه بود و شبانه خریطه ای از نان و خرما بر دوش گرفته و برای یتیمان و مستمندان کوفه می رساند بدون اینکه حضرت را کسی بشناسد؛ حتی در بعضی موارد از طرف عده ای بی پناهان وبیوه زنان فحش هم می شنید ولی آن مردی عدالت خواه، خم به ابرو نیاورده و بدون کوچک ترین عکس العمل تند وخشین از آنها معذرت خواهی نموده وبرای علی طلب بخشش می نمود.

در چنین روزی؛ تمام عدالت خواهان جهان، مخصوصا شیعیان آن حضرت در گوشه گوشه از دنیا جشن شادی و سرور بر پا نموده و از رفتار مهربانانه و پدرانه ای مولای کائنات امیرمؤمنان علی (ع) با یتیمان کوفه؛ از پدران رنجیده و زحمتکش خودها قدردانی نموده و روزی میلاد و همچنان روزی که مسمی بنام پدر است، را به پدران تبریک بادی می گویند.

مراسم شادی و سرور بهمین مناسبت از طرف نمایندگی مجمع اهل بیت (ع) در کویته،؛ به سرپرستی حجت الاسلام والمسلمین الحاج استاد اسدی، روزی سیزدهم رجب در کتابخانه ای شهید محمد منتظری واقع در هزاره تاون بروری برگزار گردید، که در آن تعدادی زیادی از مؤمنین و پیروان مولای متقیان امیر مؤمنان حضرت علی (ع) از اقشار مختلف جامعه، اعم از روحانیت ومعلمان ومدیران، دانشجوان لیسه ها، اعم از دختران و پسران، موسفیدان و بازاریان شرکت داشتند.

مراسم با تلاوت آیات چند از کلام الله مجید آغاز و با خواندن سرود، شعر و منقبت، توسط مداحان و در اخیر هم سخنرانی، سخنرانان در مجلس، خاتمه یافت.

سخنرانان در جلسه، هریک بنوبه ای خود شخصیت والای حضرت علی (ع) را از جهات مختلف به بحث گرفته و برای حاضرین در محفل بیان نمودند.

یکی از سخنران های در آن روز، جناب استاد اکبری مدیر لیسه ای عالی علامه اقبال بود که ایشان در ضمن بررسی شخصیت مولی الموحدین (ع)، اشاره به نوشته ای نویسنده و دانشمند مسیحی (جرجرداق ) نموده افزود: این مردی مسیحی حضرت را صدای عدالت انسانیت دانسته می افزاید؛ نهج البلاغه ای علی (ع) را 200 مرتبه مطالعه کردم و با هر بار مطالعه کردن آن، من چیزی جدیدی را یافتم و به آن آگاهی پیدا کردیم، ولی متأسفانه امروزه اکثریت ما، بخصوص طبقه ی جوان، از نهج البلاغه آگاهی نداشته و آن را مورد مطالعه قرار نمیدهیم، در حالیکه ادعای پیرو آن حضرت  را هم داریم.

سخنرانی دیگر استاد افضلی بود که ایشان هم نقش حضرت را از جهت اخلاقی و  همچنان از لحاظ قدر دانی و شناخت آنحضرت را در آن زمان، به گفته دانشمند مسیحی علی (ع) از زمان خود پیش تر بدنیا آمده است افزود: نویسنده مسیحی در باره علی (ع) می گوید که آنحضرت مال آندوران نبود چرا که در آن زمان کسی علی را بخوبی نشناخت! علی (ع) حقش بود که در این دوره وزمان بدنیا می آمد.

سخنران اخیر محفل: حجت الاسلام و المسلمین الحاج استاد اسدی؛ امام جمعه و مدیر جامعه امام صادق (ع) بود که ایشان هم در ضمن توصیه نمودن حضار، در الگو قرار دادن سیره عملی حضرت علی (ع) در هر بخش از زندگی خود، از بُعدی عبادی، سیاسی، شجاعت، و اخلاقی آنحضرت؛ آن وقت واقعا پیروی آن حضرت خواهیم بود.

در غیر این صورت تنها با علی علی گفتن؛ کاری به جای نخواهد رسید، حضرت علی (ع) زره، زره ای زندگی اش نمونه و الگوی نیک است برای انسانیت، کسانیکه مبتلا به فسادهای اخلاقی می باشد، هرچند خود را شیعه ای آنحضرت بدانند، جزء بازی دادن خود دیگر ثمره ای نخواهد دید از یا علی مدد گفتن هایش، در قبال آگاهی جامعه و معرفی راه های راست و صحیح، طبق فرموده ای حضرت تمام افراد جامعه مسؤل می باشد، اخصا طبقه ای علماء و معلمان و دانشجویان، وظیفه ای سنگین دارد که باید سیره ای عملی حضرت علی و ائمه (ع) را برای مردم تذکرداده و مردم را از افتادن درسیاه چالها، نجات دهند.

اخصا در این سری روز، که تمام توان دشمن اهلبیت (ع) و اسلام، براین است که پیروان اسلام و ائمه را به هر نحوی از بین برده و ضعیف سازند.

وظیفه ای علماء و روشنفکران جامعه است که مردم را آگاه ساخته و توطئه های دشمن را برای مردم بر ملا سازند.

 

گزارش از: ع، یوسفی.



دیدگاهها بسته شده است.