هئیت به نماینده گی ازشیعیان وقوم هزاره به محل حادثه جیکب آباد و چلگری رفتند

11

بتاریخ 12 محرم الحرام مصادف با 26 اکتوبر از طرف یکجهتی کونسل به قیادت جناب حاجی قیوم چنگیزی و جناب حجت الاسلام والمسلمین الحاج اسدی، وفد وهیئت، جهت شرکت در مراسم سوم شهدای جیکب آباد وچلگری در بلوچستان، با همراهی محمدرضا آغا AMP و جناب حجت الاسلام سید هاشم موسوی، چرمین نور ویلفرسوسایتی جناب عامرچنگیزی، سید حسن آغا، به نماینده گی ازشیعیان وقوم هزاره عازم محل حادثه (جیکب آباد و چلگری) گردید.

در چلگری بعد از اهدای فاتحه به ارواح شهداء، با خانواده ای آنها ضمن تسلیت و دلداری به آنان، اعلام حمایت و همکاری درصورت ضروری از طرف هئیت یکجهتی کونسل گردید.

درضمن دیدار نماینده گان یکجهتی کونسل ازطرف حکومت بلوچستان نیز نماینده ای دولت به سرپرستی جناب سرفراز بوکتی وزیرداخله و جناب اکبر درانی سکرتری وزیر داخله درمیان خانواده ای شهداء حاضر شدند، نماینده حکومت بعد از مشاهده نمودن محل سانحه و اظهار همدردی با خانواده ای شهداء برای هریک از شهداء مبلغ ده لک روپیه بصورت (چیک) تقسیم نمودند.

34

بعد ازاختتام مراسم نمانیده گان یکجهتی کونسل عازم جیکب آباد شده ودر مراسم سوم شهدای آنجا شرکت ورزیدند.

حجت الاسلام والمسلمین الحاج اسدی امام جمعه و مدیر حوزه ای علمیه جامعه امام صادق (ع)، حاجی قیوم چنگیزی، حجت الاسلام سید هاشم موسوی، و سید محمدرضا آغا، نماینده مردم در مجلس در آنجا به سخنرانی پرداخته ودر ضمن تسلیت وهمدردی با خانواده ای شهداء، از حکومت بلوچستان خواستند که دولت باید مناطق سند و وبلوچستان را بصورت حتمی عملیات (ابریشن) نموده و منطقه را از وجود دهشتگرد ها وتروریستان پاک سازی نمایند. هر چه زودتر لانه ای این افراد فاسد وخون خوار را از این مناطق ختم نموده نگذارند که در آینده ها شاهد این چنین حادثه های دردناک باشیم. اگر حکومت اقدام جدی ننمایند این دهشتگردها و تروریستان هر روز انسان های بی گناه را بخاک و خون کشیده ونا امنی را در منطقه بیشتر می سازند.

1

 بعد از ختم مراسم درآنجا؛ الحاج اسدی، حاجی قیوم چنگیزی، عامر چنگیزی،  جهت ملاقات با مؤمنین اوسته محمد عازم آنجا گردید، شب را درمدرسه اهل البیت و القرآن سپری نموده و صبح روز دوم بطرف دیره مراد جمالی حرکت کردند.

درآنجا با عده ای از مبلغین و مؤمنین دیدار و گفتگو نموده و برای بعضی مسائل انتظامی ملاقات با کمشنر نصیرآباد صورت گرفت وظهر را بنا به دعوت جناب صادق عمرانی یکی از افراد سیاسی و سابقه وزیر در حکومت بلوچستان و اعظامی مهم از طرف حزب ppp پاکستان پیپلز پارتی) میباشد درمنزل جناب ایشان برای صرف غذا رفتند. بعد از صرف نان ظهروفد به طرف کویته حرکت نمودند.



دیدگاهها بسته شده است.