قتل و تکفیر غیر مسلمانان در اندیشه وهابیت

ZPEt4uSPAs

قتل و تکفیر غیر مسلمانان در اندیشه وهابیت

قتل و كشتار، عباراتی است كه امروزه با شنیدن آن، تفکرات منحرف وهابیت به افکار تداعی می شود،‌ یعنی همان گروه های جهادی و تروریستی به ظاهر مسلمان كه تنها راه و رسم خود را صحیح می دانند و در پس پرده اسلام مخفی شده اند و منش ناپسند خود را جایگزین سنت و رحمت اسلامی نموده اند و موجی اسلام هراسی را در دنیا برپا کرده اند. در ذیل به برخی دیدگاه ها و فتواهای علمای وهابیت در مورد جواز قتل و تکفیر مسلمانان و غیرمسلمانان اشاره می گردد:

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به قلم:سید مصطفی موسوی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ابن تیمیه: همه غیر مسلمانان باید کشته شوند!

ابن تیمیه ایدئولوگ وهابیت درباره قتل غیرمسلمان، چنین می نویسد: «وقتى ماه‏هاى حرام پایان گرفت، مشركان را هر جا یافتید به قتل برسانید… هر گاه توبه كنند، و نماز را برپا دارند، و زكات را بپردازند، آنها را رها سازید. این نوع خطاب، برای كشتن تمام مشركین عمومیت دارد، و تنها زمانی دست از كشتن آنها برداشته می‌شود كه از شرك توبه كرده و نماز به پا دارند و زكات دهند، فرقی نمی‌كند اینها اصالتا مشرك باشند، یا مرتد شده باشند!(1)

سعود بن عبد العزیز: هر که تفکرات ما را نپذیرد باید کشته شود!

وی پادشاه عربستان سعودی در سال‌های ۱۹۵۳- ۱۹۶۴ بود كه یكی از جنایتكار ترین پادشاهان سعودی است. او پیرامون حمله به كسانی كه اعتقادشان همانند وهابیون نباشد، چنین می گوید: از فرزندان شیخ محمد بن عبد الوهاب پیرامون كسانی كه تحت امامت آنها نیستند و به دولت شان اعتقاد ندارند، سؤال شد كه آیا سرزمین آنها به طور كلی سرزمین كفر می باشد و آنها كافر حربی هستند؟… [در پاسخ گفتند] كسی كه دعوت توحیدی ما به او رسیده … و بر شرك به خدا و ترك واجبات اسلامی باقی مانده باشد، ما او را كافر می دانیم و با او می جنگیم و به سرزمین او و حتی به خانه اش حمله می كنیم… (2)

بنابراین در احکام وهابیت هرآنکه تفکرات آنان را نپذیرد باید به قتل برسد و با او جنگ کرد! و حتی اجازه بررسی علمی نیز به افراد داده نخواهد شد.

امروزه پیشوایان تفکرات ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب به این مقدار بسنده نمی كنند و معتقدند اگر كشوری اروپایی از اجرای قانون اسلامی امتناع كند، دختران آن ها، حكم كنیز را دارند! چنانچه مركز رسمی فتوای عربستان همین نظر را رسما اعلام می كند.

مركز فتوای عربستان: دیار كفر كه گاهی از جهت فقهی دیار حرب می شود ، ما در مورد ازدواج با دختران در آن اشكال داریم ! چون بیشتر این كشورها به خصوص اروپای غربی ، احكامی دارد كه به حقوق افراد به تفصیل پرداخته است ، پس اگر در قانون این كشورها به مسلمان اجازه حفظ دین و فرزندانش داده می‌شود ، نمی‌توان آنجا را بلاد حرب دانست ، در غیر اینصورت آنجا بلاد حرب است و دختران آن حربیات به حساب آمده و حكم زنان مشرك از جهت حرمت ازدواج بر آنها بار می شود! [باید كنیز شوند] (3)

کمک به غیر مسلمان، موجب کفر می شود!

وهابیون معتقدند كه كمك به غیر مسلمانان نیز موجب كفر می شود! كسانی كه معتقدند نیازی به پیاده سازی شریعت اسلامی نیست، كمك كردن به آنها جایز نیست بلكه كسی كه به آنان كمك كند كافر است.(4)

البانی

البانی از از علمای برجسته سلفی عربستان سعودی متوفای 1332هـ، معتقد است حتی اگر در كشوری، حكومت در دست مسلمانان (وهابیون) نباشد، باید با آنان به جنگ پرداخت.

بدان كه جهاد بر دو قسم است … نوع دوم آن جهاد برای منتقل كردن دعوت اسلامی به سایر بلاد است ، تا اسلام حاكم بر آنها شود ، هركس از اهل آنها كه اسلام آورد كه خوب ؛ و اگر كسی در مقابل راه ایستاد باید با او جنگید تا كلمه الله متعالی شود، این جهاد تا قیامت جاری است !(5)

دكتر وسیم فتح الله تمامی اروپا و امریكای شمالی و دیگر كشورهای صلیبی را  كافر حربی می داند.

وی از علمای سرشناس وهابی بوده  كه مقالات و فتاوای او در عربستان سعودی نشر داده می‌شود. او در كتاب اسعاف المومنین بنصرة خاتم المرسلین می نویسد: تمامی اروپا و امریكای شمالی و دیگر كشورهای صلیبی را  كافر حربی هستند.(6)

ساخت و تعمیر عبادتگاه برای غیرمسلمان حرام است

سایت اسلام وب، مرکز نشر تفکرات و فتاوای وهابیون، بعد از اینكه فتوا به حرام بودن تعمیر كلیسا برای مسلمانان می دهد، چنین می نویسد: حتی برای غیرمسلمانان نیز ساخت و تعمیر عبادتگاه شان جایز نیست.(7)

نتیجه
همانطور كه مشاهده شد، وهابیون فقط عقاید و منش اخلاقی و رفتاری خود را مسیر حق و صحیح می دانند و اعتقاد بر آن دارند كه تمامی غیر مسلمانان باید به قتل برسند و سرزمین آنها، سرزمین جنگ است و حكم كافر حربی دارند و حتی دخترانشان نیز حكم كنیز را دارند و فقط افکار و تفکرات آن ها باید در جهان پذیرفته شود و در غیر این صورت باید به قتل برسند. جمود فكری وهابیون به ظاهر مسلمان به قدری است كه حاضر نیستد اجازه ساخت عبادتگاه و تعمیر آن را به غیرمسلمان بدهند. بنابراین به جای نشان دادن چهره رافت اسلامی و زیبایی های اسلام عزیز، چهره زشت و  افکار پلیدشان را برای جهان به نمایش می گذارند.



دیدگاهها بسته شده است.