مراسم تشیع شهدای کربلای کویته

مردم شریف کویته بعد از پذیرفتن خواسته های شان از طرف دولت ، امادگی شان را برای رساندن گلهای پرپر شده شان را که بیش از ۸۶ نفر از شهدا می باشد به جایگاه ابدی گرفتند . تقزیبا از ساعت یک بعد از ظهر شهدا را به طرف بهشت زینب حرکت دادند وضعیت عجیب و صحنه ها دلخراش بود . مردم با چشمان اشک بار عزیزان شان را بر دوش گرفته برای اخرین بار آنها را بر شانه های شان حمل می کردند .

جمعیت بی نظیر بود . مردم با دسته های منظم گلهای پر پر شده شان را دست به دست داده مسیر علمدار رود تا بهشت زینب را طی می کردند . صف های اول آقایان و خانم ها در پشت سر شان قرار داشتند .

مداح اهلبیت که از پنجاب تشریف اورده بودند با مداحی خود ، در مسیر مشایعت شهدا ، حال هوای دیگر بوجود اورده بود . در طول مسیر تشییع کنندگان ، صحنه های عجیب را می دیدی صحنه های که هیچ چیز قادر به بیان آن نیست .

ما نیز در لابلای جمعیت تلاش می کردیم تا یگان عکس را که شایسته مقام شامخ شهیدان باشد بگیرم با شما شریک بسازیم .

شهدا به همان میزان که به جایگاه شان نزدیک می شدند دل انسان نیز شکسته تر می شد چشم ها نیز اشک بار تر . آخر این عزیزان بیش از سه روز است که در خیابان ها مانده بودند .

اصلا نمی توانستیم به خانواده های آنها نگاه کنیم انگار احساس کمی تمام وجود انسان را فرا می گیرد . خود را مدیون خون شهدا و مدیون خانواده آنها احساس می کردبم .

با لاخره رسیدیم به بهشت زینب . جنازه شهدا را در جایگاه مخصوص قرار داده و بعد از نماز خواندن بر یکی یکی آنها ، آنها را در جایگاه ابدی شان قرار می دادند .

صحنه وداع اخرین با شهدا مخصوصا خانواده های آنها صحنه ای تکان دهنده و دلخراش بود . صحنه های کربلای کویته آدم را به یاد صحرای کربلا می اندازد . به تعبیر اکثر خبر نگاران ، علمدار رود کربلای کویته مخصوصا بهشت رینب امروز ، واقعا قیامت صغری وکربلای دیگر بود .

امشب بهشت زینب مهمان زیاد دارد . مهمان که با دست پر آنهم در عوض خون شان ارمغان بزرگ در دست دارند . ارمغان پیروی شیعیان کویته به خواست های بر حق شان . گرچند عزیزان ما چند روز مطلومانه در خیابان ها ماندند ولی در عوض با دست پر به پیش دیگر شهدا برگشتند .

شهیدان کرلای کویته رکورد شکنی کردند تا هنوز در پاکستان در یک روز سابقه ای چنین کاری را نداشتند جمعیت با این تعداد شهدا در یک روز در یک جا با چنین دست اورد به جایگاه ابدی شان قرار بگیرد.

آنهای که رفتند کاری حسینی کردند و آنهای ماندند باید کاری زینبی کنند پیام رسان شهدا باشد .

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود .

بهشت زینب خودش یک ملت است در میان شهدایش از همه قشر حضور دارند از روحانی ،داکتر ،مهندس و پلیس وکیل تا عادی ترین فرد در بین آنها دیده می شود .

در بین همین شهدای اخیر ۹ نفر شان پلیس بودند . یک نفر افسر پلیس هم از بچه های هزاره بودند ایشان حعفر علی افسر ارشد پلیس و رئیس پلیس ناحیه قاید آباد کویته بودند. با ۸ نفر از همکاران خود برای کمک به مردم در انفجار اول امده بودند در انفجار دوم به جمع شهدا می پیوندد .

شهدای کربلای کویته خوش حال با دستاورد بزرگ برای همیشه با خیال راحت آرمیدند و برای همیشه از این دنیای دون و دنی رهایی یافتند . اینک ما ماندیم و غم های عزیزان ار دست رفته و فردای …

روح همه آنها شاد و یاد شان برای همیشه گرامی باد

آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند .


2 دیدگاه برای “مراسم تشیع شهدای کربلای کویته