چهار عضو مهم لشکر جنگوی به قتل رسید. 170 نفر در این رابطه دستگیر شدند

امروز در یک عملیات نیروی انتظامی بر لانه های تروریستی لشکر جنگوی چهار نفر از اعضای مهم این گروه به جهنم واصل گردید.  طبق گزارش رسانه ها  “شاه ولی” امیر ایالتی  این لشکر و برنامه ریزان  این گروه ، “نعیم خان”  فراهم کننده مواد منفجره این گروه، “انوار خان” قاتل این گروه به جهنم واصل گردید.

طبق گزارش دیگر علی مدد جتک  که احتمال همدستی با ترورستان را دارد و وزیر سابق حکومت ایالتی  می باشد  همراه با محافظین شان دستگیر برای بازجوی تحویل نقام امنیتی شدند.

گزارش زیر از بی بی سی:

پلیس پاکستان ‘۱۷۰’ نفر را در ارتباط با بمبگذاری‌های کویته بازداشت کرد

پلیس پاکستان از دستگیری یکصد و هفتاد نفر در ارتباط با بمبگذاری های روز شنبه ( ۱۶ فوریه) که به کشته شدن دست کم ۹۰ نفر منجر شد، خبر داده است.

این انفجارها در یک بازار شلوغ در جنوب غربی شهر کویته اتفاق افتاد.

گفته شد که هدف بمبگذاری های روز شنبه شیعیان هزاره ساکن در این منطقه بودند.

وابستگان قربانیان این بمبگذاری در اعتراض به عملکرد دولت برای مقابله با اقدامات تروریستی از دفن اجساد خودداری کرده‌اند.

مقامات متهم شده‌اند که برای شیعیان ساکن در این منطقه اقدامی انجام نمی‌دهند.

دستور نخست وزیر

در همین حال راجه پرویز اشرف، نخست وزیر پاکستان، روز سه شنبه ۱۹ فوریه ( اول اسفند) دستور انجام عملیات علیه گروههای تروریستی در شهر کویته را صادر کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا این دستور آقای نخست وزیر می‌تواند هزاران معترض شیعه را که برای سومین روز در کویته دست به اعتراض زده‌اند، راضی کند یا نه.

به گفته خبرنگاران در این باره که آیا این دستور نخست وزیر می‌تواند به منزله اقدامی علیه گروههای پیکارجوی سنی مورد حمایت سازمان های اطلاعاتی پاکستان باشد، تردید وجود دارد.

شیعیان هزاره ساکن در کویته به دلیل عدم تامین امنیت از سوی نیروهای محلی و دولتی خشمگین هستند.

گروه پیکارجوی سنی لشگر جنگوی تاکنون مسئولیت بمبگذاری‌ها در مناطق شیعه نشین کویته را برعهده گرفته است.

انفجار بمبی دیگر در مسجد شیعیان در اوایل ماه فوریه که به کشته شدن ۲۴ نفر منجر شد، شمار شیعیان کشته شده را به بیش از ۲۰۰ نفر در کمتر از دو ماه گذشته رسانده است.



دیدگاهها بسته شده است.